ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش حذف پسورد فایل PDF

حذف پسورد فایل PDF

با وجود اینکه فایل های PDF از محبوبیت زیادی برخوردار هستند کاربران زیادی از این فرمت استفاده می کنند، اما گاهی ممکن است با مشکلاتی نیز مواجه باشند. یکی از آن ها زمانیست که فایل مورد نظر دارای قفل بوده و نیاز است تا شکسته شود. در این بخش می خواهیم روش هایی برای حذف پسورد فایل PDF به شما همراهان همیشگی پایاتل آموزش دهیم.

حذف پسورد فایل PDF

هک پسورد

فایل PDF را در برنامه Adobe Acrobat Pro باز کنید و کلمه عبور را وارد کنید.روی آیکن قفل در سمت چپ پنجره کلیک کنید و Permission Details را انتخاب کنید. مسیر File > Properties را انتخاب کنید و روی سربرگ Security کلیک کنید.

سپس از منوی Security Method گزینه No Security را انتخاب کنید و بعد روی Ok کلیک کنید تا کلمه عبور حذف شود. برای ذخیره تغییرات مسیر File > Save را طی کنید. با این کار کلمه عبور از فایل PDF اصلی برداشته می شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تغییر آیکون های ویندوز

قفل شکن آنلاین PDF

استفاده از اپلیکیشن های تحت وب راه دیگری برای شکستن قفل فایلهای پی دی اف می باشد. مزیت اصلی شکستن قفل PDF بصورت آنلاین این است که با استفاده از دستگاه موبایل یا تبلت می توانید فایل های PDF را بشکنید. اما این روش برای فایل های رمزگذاری شده ای که حجم زیادی دارند موثر نیست و وقت زیادی برای آپلود، رمزگشایی و دانلود می گیرد. سایت Unlock PDF به شما اجازه می دهد پسورد PDF را حذف کنید. شما می توانید PDF رمز دار را از محیط ذخیره سازی ابری مانند گوگل درایو و dropbox وارد سایت Unlock PDF کنید و رمز آنها را بر دارید.

نرم افزار قفل شکن PDF

در این روش می توانید از نرم افزار BeCyPDFMetaEdit استفاده کنید.  بعد از نصب BeCyPDFMetaEdit، فایل PDF را با آن باز کرده و گزینه ی “Complete rewrite” را انتخاب می کنید. پس از آن رمز فایل مذبور را وارد نموده و از تب Security رمزنگاری فایل را حذف نمایید. اکنون با ذخیره فایل PDF رمز فایل را بدون هیچ تغییری در سایر اطلاعات آن عوض کرده اید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش جلوگیری از روشن شدن کامپیوتر توسط موس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *