ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش حل مشکل کار نکردن بلوتوث در ویندوز 10

حل مشکل کار نکردن بلوتوث در ویندوز 10

فناوری بلوتوث یکی از قابلیت های کاربردی بسیاری از ابزارهای دیجیتال محسوب می شود. موس، کیبورد، اسپیکر و… از جمله لوازمی هستند که نوع بی سیم و بلوتوثی آن‌ها وجود دارد و با این فناوری به کامپیوتر وصل می‌شوند. گاهی ممکن است این قابلیت در سیستم عامل ویندوز دچار مشکل شود. در این بخش می خواهیم روشهای حل مشکل کار نکردن بلوتوث در ویندوز 10 را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روشهای حل مشکل کار نکردن بلوتوث در ویندوز 10

آپدیت کردن درایور

پیش از هر کاری مطمئن شوید که بلوتوث دستگاه شما روشن است و به کامپیوتر یا وسیله دیگری وصل نیست. همچنین، سیستم خود را یک بار ری استارت کنید. گاهی با همین کار ساده مشکل حل می‌شود. بهتر است دستگاه‌های بلوتوثی دیگری را که به سیستم شما متصل هستند، خاموش کنید و سعی کنید فقط وسیله‌ای را که دچار مشکل بلوتوثی است به سیستم وصل کنید. روشن بودن بلوتوث کامپیوتر را هم چک کنید. برای این کار Action Center را چک کنید. این بخش در سمت راست و پایین صفحه قرار دارد. اگر علامت بلوتوث آبی نیست، یعنی بلوتوث خاموش است و با زدن روی آن می‌توانید بلوتوث را روشن کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن‌های مدیریت حافظه گوشی

یکی از راه‌ حل‌های برطرف کردن این مشکل آپدیت کردن درایور بلوتوث در ویندوز ۱۰ است. روی منوی استارت راست کلیک کنید. روی Device Manager کلیک کنید. سپس Bluetooth را انتخاب کنید. روی درایور دستگاه بلوتوث خود راست کلیک کنید. سپس Properties را انتخاب کنید و به سربرگ Advanced بروید. عدد کنار Manufacturer ID را یادداشت کنید. حال Manufacturer ID را وارد کنید. سپس فرایند شناسایی انجام می‌شود و به صفحه دانلود آخرین نسخه درایور هدایت می‌شوید.

علاوه بر این، می‌توانید نام و مدل دستگاه را در سایت شرکت جستجو کنید و آخرین نسخه درایور را دانلود کنید. شیوه ساده‌تر این است که برنامه DriverFix یا سایر نرم افزارهای آپدیت داریور را دانلود و نصب کنید و اجازه دهید این برنامه به صورت خودکار درایورها را آپدیت کند.

برای این که بتوانید درایور را Uninstall کنید، روی منوی استارت کلیک کنید و devicemngr را جستجو کنید. Device Manager را باز کنید و دستگاه بلوتوث خود را پیدا کنید. سپس روی آن راست کلیک کنید و Uninstall را انتخاب کنید. در پنجره باز شده روی Uninstall بزنید. صبر کنید تا درایور Uninstall شود و سیستم را ری استارت کنید. حال درایور به روز را نصب کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش دریافت تم جدید استارت ویندوز 10

ریستارت سرویس آن

برای حل مشکل بلوتوث ویندوز ۱۰ به منوی استارت بروید و services.msc را جستجو کنید. Services را باز کنید. Bluetooth Support Service را پیدا کنید. اگر این سرویس غیرفعال است و Enabled نیست، روی آن راست کلیک کنید و Start را بزنید. اگر فعال است، راست کلیک کنید و Restart را بزنید. صبر کنید تا فرایند آن انجام شود. سپس سیستم خود را ری استارت کنید.

Troubleshooter

برای حل مشکل وصل نشدن بلوتوث در ویندوز ۱۰ به Settings بروید. سپس روی Updates & Security بزنید و Troubleshoot را انتخاب کنید. از سمت راست روی Bluetooth بزنید و Run the Troubleshooter را انتخاب کنید. تمام مراحل خواسته شده را بروید و در نهایت، سیستم را ری استارت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *