ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل کار نکردن کلید ترکیبی Alt+F4 در ویندوز

رفع مشکل کار نکردن کلید ترکیبی Alt+F4 در ویندوز

کلیدهای ترکیبی برای راحت‌تر کردن کار بستن برنامه ، بازی و خروج از فرایند سیستم طرحی شده‌اند که کلید ترکیبی Alt+F4 یکی از پرکاربردترین آنهاست. با کلیدهای میانبر Alt+F4 می‌توان کارهای زیادی را با سرعت بیشتری در ویندوز انجام داد. گاهی ممکن است عملکرد این کلید ترکیبی دچار اختلال شود. در این بخش با ما همراه باشید تا نحوه رفع مشکل کار نکردن کلید ترکیبی Alt+F4 در ویندوز را یاد بگیرید.

روشهای رفع مشکل کار نکردن کلید ترکیبی Alt+F4 در ویندوز

آپدیت نبودن درایور کیبورد

علت کار نکردن دکمه Alt می‌تواند آپدیت نبودن درایور کیبورد باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای حل این مشکل DriverFix را دانلود کنید. وارد برنامه شوید و اجازه دهید برنامه سیستم شما را اسکن کند. سپس تمامی درایورهایی را که نیاز به آپدیت شدن دارند، به شما نشان می‌دهد. صبر کنید تا برنامه درایورها را آپدیت کند. سپس سیستم را ری استارت کنید و مشکل را چک کنید. اگر می‌خواهید به صورت دستی این کار را انجام دهید تا مشکل کار نکردن کلید ترکیبی Alt+F4 در ویندوز برطرف شود، کلید Win+X را بگیرید و وارد Device Manager شوید.

این مطلب را هم ببینید
بهترین لپ تاپ برای دانشجویان در سال 2021

روی Keyboards دو بار کلیک کنید. روی درایور کیبورد موردنظر راست کلیک کنید و Update driver را انتخاب کنید. سپس روی Search automatically for updated driver software بزنید. ویندوز به دنبال آخرین نسخه درایور خواهد گشت و آن را نصب خواهد کرد. پس از آن، سیستم را ری استارت کنید.

Sticky Keys

برای حل مشکل Alt+F4 کلیدهای Windows key + I را فشار دهید تا بتوانید Sticky keys را غیرفعال کنید. سپس از پنجره باز شده به Ease of Access بروید. از منوی سمت چپ وارد سربرگ Keyboard شوید. Use Sticky Keys را روشن کنید. پنجره Settings را ببندید و این کلید ترکیبی را دوباره امتحان کنید.

اجرای عیب‌یاب

برای حل کار نکردن دکمه های F کیبورد در ویندوز ۱۰ به منوی start بروید و Settings را انتخاب کنید. به Update & Security بروید. از سمت چپ Troubleshoot را انتخاب کنید. روی Additional troubleshooters بزنید. به بخش Keyboard بروید و روی Run the troubleshooter بزنید. اسکن شروع می‌شود و در صورت وجود مشکل، راه‌ حل‌هایی ارائه می‌شود. پیشنهادات را بخوانید و اجازه دهید عیب‌یاب آنان را حل کند. در صورتی که امکان برطرف شدن با این روش وجود داشته باشد، مشکلات حل می‌شوند. در غیر این صورت راه‌های دیگری ارائه می‌شود. پس از این کار سیستم را ری استارت کنید و کلیدها را بررسی کنید.

این مطلب را هم ببینید
نسخه ۸۷ فایرفاکس منتشر شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *