مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا حرفه ای

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان

امروزه دانش زبانی به‌خصوص زبان انگلیسی به‌خاطر وجه‌ی بین‌المللی، یکی از اساسی‌ترین ابزارهای موفقیت در رقابت‌های کاری و تحصیلی به‌شمار می‌رود. با گسترش تکنولوژی و ظهور اپلیکیشن های مختلف، امکان یادگیری انواع زبان ها از طریق تلفن های همراه امکان پذیر شده است. این مطلب را از دست ندهید تا با بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا حرفه ای آشنا شوید.

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا حرفه ای را بشناسید

Doulingo

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی اپلیکیشن Doulingo است که نزدیک به ۱۰ میلیون کاربر فقط در پلتفرم اندروید دارد و تعداد کاربران این برنامه به‌طور کلی به رقم ۳۰۰ میلیون نفر می‌رسد! این اپلیکیشن درواقع یک برنامه‌ی گسترده آموزش زبان است و افراد می‌توانند با کمک آن به آموزش بیش از ۳۵ زبان دسترسی داشته باشند. برنامه‌ی آموزش زبان دولینگو به کاربر کمک می‌کند مهارت‌های گفتار (Speaking)، خواندن و درک مفاهیم (Reading)، شنیداری (Listening) و نگارش (Writing) را با تمرین‌های مختلف تقویت کند تا ساختار لغوی و دستوری لازم برای برقراری ارتباط به‌زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری ایجاد شود.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی دولینگو یک برنامه‌ی آموزش زبان ازطریق بازی است و درس‌ها را با کمک بازی‌های مختلف به‌صورت مؤثر برای کاربر ارائه می‌دهد. همچنین، این برنامه مسیر پیشرفت زبانی شما را زیرنظر خواهد داشت تا به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت خود برسید و تمرین روزانه‌ی آموزش زبان را تبدیل به عادت کنید. دیگر ویژگی که باعث می‌شود اپلیکیشن دولینگو را به‌عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی معرفی کنیم، رایگان بودن آن است. کاربر با کمک این برنامه می‌تواند از بین ۲۸ زبان ارائه‌شده، هر زبانی را که می‌خواهد، به‌رایگان آموزش ببیند.

این مطلب را هم ببینید
روش های آنلاین تبدیل فایل PDF به Excel

Learn Languages with Memrise

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Learn Languages with Memrise دارای ۴۵ میلیون کاربر فعال است که نشان می‌دهد این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی به‌شمار می‌رود. این برنامه تدریس زبان را با کمک ویدئو انجام می‌دهد و افرادی که به زبان مسلط هستند ازطریق ویدئو به سایر زبان‌آموزان تازه وارد، آموزش خواهند داد. درواقع، اپلیکشن آموزش زبان Memrise با یاری افراد بومی در یک منطقه و به‌صورت عملی زبان را آموزش می‌دهد. برای مثال، شخصی با زبان اصلی (Native) انگلیسی ویدئویی را با زبان‌آموزان به‌اشتراک می‌گذارد تا ازطریق آن بتوانند توانایی گفتار خود را تقویت کنند و اصطلاحات جدید بیاموزند.

اپلیکیشن آموزش زبان Memrise رویکرد تدریس زبان Direct Method را برای آموزش زبان استفاده می‌کند. در این روش زبان‌آموزها به‌طور مستقیم در شرایط زبان هدف قرار دارند و مفاهیم فقط به‌وسیله‌ی زبان هدف توضیح و تفسیر خواهند شد. به بیانی دیگر، زبان‌آموز در این روش، زبان دوم را همانند زبان مادری خود آموزش می‌بیند. فرض کنید نوزادی تازه به‌دنیا آمده است و هیچ ساختار زبانی منسجمی ندارد و رفته‌رفته با قرارگیری در موقعیت‌های زبانی و شنیداری صحبت‌های والدین با او یا با یکدیگر، ساختار زبانی خود را گسترش می‌دهد و درطی سال‌ها، ایرادهای آن ساختار را رفع می‌کند؛ بنابراین در این روش هیچ ترجمه‌ای صورت نمی‌گیرد و مفاهیم به‌وسیله‌ی زبان هدف و اشیاء، تصاویر و… آموزش داده خواهند شد و زبان‌آموز با کمک تمرین‌های شفاهی، مهارت‌های خواندن، نگارش، شنیداری و گفتاری را توسعه می‌دهد.

Hello English: Learn English

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی، اپلیکیشن Hello English: Learn English است که توسط بیش‌از ۵۰ میلیون کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برنامه تاکنون در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در بین اپلیکیشن‌های منتخب گوگل قرار گرفته و در سال ۲۰۱۷ عنوان بهترین اپلیکیشن هندی را از آن خود کرده است. این برنامه دارای ۴۷۵ درس تعاملی برای آموزش زبان است که موضوع‌های مختلفی را در دستور زبان انگلیسی، لغات و… پوشش می‌دهد. یکی از مهم‌ترین نقاط قوت اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Hello English امکان آموزش آفلاین و بدون نیاز به اینترنت است. این برنامه همچنین، برای آموزش مهارت‌های خواندن، ترجمه، املای کلمه‌ها، دستورزبان و لغات با استفاده از بازی‌های تعاملی، نتیجه‌ی مؤثری در آموزش کودکان خواهد داشت.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای ساخت بازی

اپلیکیشن آموزش زبان Hello English برای تمرین بهتر زبان‌آموزها از اخبار و ویدئوهای روزانه بهره می‌برد. دیکشنری این برنامه دارای ۱۰ هزار کلمه‌ی گوناگون با تلفظ دقیق است. کاربران می‌توانند با استفاده از این برنامه به‌صورت گروهی نیز زبان خود را تقویت کنند. به‌عبارتی دیگر، کاربران قادر خواهند بود ازطریق این اپلیکیشن با دوستان خود بازی، دانش زبانی یکدیگر را ارزیابی و حتی دوستان جدید پیدا کنند.

Babbel

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Babbel که توسط کارشناس‌های آموزش زبان طراحی شده است، میلیون‌ها کاربر درسراسر جهان دارد. این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی برای مکالمه است که با درس‌های تعاملی، مهارت مکالمه را در کاربران به‌خوبی تقویت می‌کند. این اپلیکیشن در تحقیقات دانشگاه‌های مختلف مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفته است و براساس نتایج به‌دست‌آمده، برای مثال در دانشگاه ایالتی میشیگان، ۹۶ درصد از شرکت‌کنندگان نمره‌ی دستورزبان و لغت خود را بهبود بخشیدند و ۷۳ درصد از داوطلبان نیز در مهارت گفتار پیشرفت نشان دادند. طبق تحقیقات دانشگاه ییل نیز که مطالعه‌ی سه‌ماهه روی داوطلبان خود انجام داد، تمام شرکت‌کنندگان در مدت سه ماه توانستند تسلط کلامی بیشتری بر زبان دوم پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *