آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش راه اندازی گیمبال Osmo Mobile 4

ِDJI osmo mobile 4

آموزش راه اندازی گیمبال Osmo Mobile 4 را باهم میخوانیم .گیمبال OM4، یکی از جدیدترین لرزشگیرهای موبایل است که کمپانی DJI به بازار عرضه کرده است. در این مقاله شما را با نحوه اکتیو کردن این گیمبال آشنا می‌کنیم تا اگر دفعه اول است که از این گیمبال استفاده می‌کنید با راهنمایی‌های ما با مشکل مواجه نشوید. طراحی مغناطیسی این گیمبال راه اندازی و شروع کار را برای شما راحت‌تر کرده است.

راه اندازی گیمبال اسمو موبایل 4

 

برای کار با این گیمبال باید از نرم‌افزار DJI Mimi استفاده کنید. در ابتدا این برنامه را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کرده و نصب کنید. به یاد داشته باشید که برای استفاده از تمام قابلیت‌های جذاب این گیمبال حتما باید این برنامه را نصب کنید. پس از نصب گوشی خود را روی DJI Mimo قرار دهید. حالا باید گوشی هوشمند خود را روی گیمبال سوار کنید. با دو روش می‌توانید دستگاه خود را روی گیمبال قرار دهید. اول اینکه از حلقه مغناطیسی استفاده کنید  برای اینکار می‌توانید تلفن همراه خود را از پشت به حلقه بچسبانید. روش دوم استفاده از گیره مغناطیسی هست.

راه اندازه OM4 نسبت به نسخه قبلی خود راحت‌تر است. قطعه Grip Tripod را به گیمبال DJI OM 4 متصل کنید. این قطعه  یکی از بهترین لوازم جانبی گیمبال Osmo mobile 4 هست. همان طور که می‌دانید این گیمبال وزن سبکی دارد و کار با آن راحت است. اما استفاده از سه پایه نیر کار را برای شما راحت‌تر می‌کند مخصوصا برای تصاویر پانوراما و فیلم های Timelapse بسیار کارآمد است.

این مطلب را هم ببینید
مقایسه Osmo mobile3 و Smooth Q2

osmo mobile 4 gimbal

 نحوه فعال کردن DJI OM 4

فعال کردن DJI OM 4 خیلی راحت و بدون هیچ درسری انجام می‌شود فقط با زدن یک دکمه. پس از قرار دادن گوشی روی گیمبال، دکمه M را فشار دهید تا فرآیند روشن شدن گیمبال آغاز شود.
اکنون باید مطمئن شوید که بلوتوث شما روشن است. حال برنامه DJI Mimo را اجرا کنید و وارد اکانت خود در برنامه شوید. حال فعال‌سازی به طور کامل انجام شده است. فقط کافی‌ست روی آیکون دوربین که در بالا و سمت چپ قرار دارد ضربه بزنید تا نمای دوربین را ببینید.

آموزش نحوه استفاده از گیمبال موبایل دی جی آی DJI Osmo Mobile 4 Smartphone Gimbal

دکمه M روی گیمبال OM4

با یک بار فشار دادن ایت دکمه برای تغییر حالت از عکس به فیلم و برعکس استفاده می‌شود‌.
با دو با فشردن این دکمه تغییر حالت landscape به حالت portrait را خواهیم داشت. پس اگر می‌خواهید عکس را در حالت اگر portrait بگیرید باید دوبار دکمه M را فشار دهید.

این مطلب را هم ببینید
ترفندهای عکاسی پاییزی را یاد بگیرید

اسلایدر Zoom

اسلایدر زوم در طرف چپ گیمبال قرار دارد. از این آپشن برای کنترل گوشی هوشمندتان در حالت های خلاقانه تصویربرداری استفاده می‌شود.

جوی استیک

با فشردن ۲ بار جوی استیک قادر خواهید بود گوشی موبایل‌تان را دوباره تنظیم کنید. برای سوییچ کردن دودین‌های جلو و عقب گوشی موبایل می‌توانید ۳ بار پست سر هم این دکمه را فشار دهید.

دکمه شاتر

با یکبار فشار دادن دکمه شاتر کار شما با گیمبال Osmo mobile 4 شروع می‌شود.

 

تریگر کنترل

برای انتخاب خیلی سریع و در زمان کوتاه، سوژه و ردیابی آن این تریگر به شما کمک می‌کند. برای استفاده از این قابلیت فقط کافی‌ست یک بار این تریگر را فشار دهید. در این هنگام سوژه مورد نظر به وسیله گیمبال شناسایی و ردیابی می‌شود.

شناسایی و انتخاب سوژه

با کمک دکمه سبز رنگی که در برنامه DJI Mimo وجود دارد می‌توانید سوژه خود را شناسایی و انتخاب کنید.

کنترل حرکت (Gesture Control)

برای آغاز کار با این گیمبال و شروع عکس‌برداری ۲ تکنیک را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بالا بردن کف دست و شروع عکاسی و یا برای فیلمبرداری نشان دادن علامت پیروزی V
جالب است بدانید که شرکت DJI گفته است که با استفاده از محصولات این کمپانی همیشه پیروز هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *