بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

بررسی گیمبال دوربین دی جی آی DJI RS 2 Gimbal Stabilizer Pro Combo

DJI RS 2 Gimbal Stabilizer Pro Combo

گیمبال دوربین دی جی آی DJI RS2 Gimbal Stabilizer Pro Combo نیز مانند دیگر محصولات کمپانی DJI در دو سری استاندارد و کمبو روانه بازار شده است. سری کمبو این محصول علاوه بر گیمبال RS2 pro یک سری لوازم جانبی پرکاربرد نیز دارد که تجربه پرواز را برای شما شیرین‌تر و هیجان انگیز‌تر می‌کند. سیستم انتقال تصویر DJI Ronin RavenEye یکی از لوازمی است که در پک کمبو وجود دارد. این سیستم انتقال فیلم ۳۸۰ ‘۱۰۸۰p را از گیمبال با تاخیر تنها ۵۰ میلی ثانیه انجام می‌دهد که فوق العاده است. موارد دیگری که در پک کمبو وجود دارد موتور فوکوس، نگهدارنده تلفن، دو دنده فوکوس و سه کابل HDMl است.

ویژگی‌های ظاهری گیمبال دوربین دی جی آی DJI RS 2 Gimbal Stabilizer Pro Combo

ابعاد گیمبال دوربین دی جی آی DJI RS2 Gimbal Stabilizer Pro Combo تقریبا 410 در 260 در 195 میلی‌متری است. بدنه این محصول از جنس فیبرکربن است که بسیار محکم و سبک است. علاوه بر فیبرکربن از آلمینیوم و پلاستیک نیز در ساخت این گیمبال استفاده شده است که کیفیتی فوق‌العاده را برای محصول به ارمغان آورده است. این محصول در رنگ مشکی به بازار عرضه شده است. وزن این گیمبال 7.1 کیلوگرم است و در حدود 5.4 کیلوگرم وزن را تحمل می‌کند. این گیمبال دارای نمایشگر لمسی LCD رنگی 1.4 اینچ است. در این گیمبال از طریق صفحه نمایش به تنظیمات دسترسی دارید و همچنین قابلیت‌هایی مثل time-lapse و hyperlapse نیز در دسترس شماست. برخلاف نسخه‌های قبلی که این قابلیت‌‌ها فقط در اپلیکیشن دردسترس بودند.

این مطلب را هم ببینید
عناصر مهم عکاسی مینیمالیستی

DJI RS 2 Gimbal Stabilizer Pro Combo

کاربردهای گیمبال دوربین DJI Ronin RS 2 Combo

گیمبال‌ها به طور کلی برای لرزشگیری استفاده می‌شود. معمولا کاربران برای جلوگیری از لرزش دست در زمان فیلم‌برداری از آن استفاده می‌کنند.
اما گیمبال RS 2 علاوه بر کاربرد استابلایزری قابلیت‌های هوشمند دیگری دارد که به کاربران امکان خلاقیت و خلق صحنه‌های جذاب را می‌دهد. این گیمبال به بسته بندی جمع و جورش معروف است. که خیلی راحت می‌توانید در هر مکانی همراه خود داشته باشید و فیلم‌هایی بیشتری را تهیه کنید. یکی از قابلیت‌های این گیمبال چرخش 360 درجه هایپرلپس است که با این آپشن می‌توانید فیلم‌های خارق‌العاده‌ای را تهیه کنید. از دیگر  قابلیت‌های این گیمبال استفاده از الگوریتم تثبیت کننده DJI Titan برای ایجاد ثبات بهتر و افزایش صافی است.

همچنین  در زمان به کار بردن لنزهای زوم با بزرگنمایی تا 100 میلی متر، می‌توان با کمک ویژگی SuperSmooth حرکات ریز را جبران کرده و با افزایش گشتاور برای دستیابی به حرکتی روان، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیمبال دارای دو پورت RSA با تماس الکتریکی برای لوازم جانبی اختصاصی است که هر پورت یک مانت NATO برای اتصال و رها سازی سریع لوازم جانبی اختیاری دارند. یکی از  RSA در طرف چپ و دیگری در طرف راست گیمبال قرار دارد. لوازم جانبی‌ای که این گیمبال پشتیبانی می‌کند شامل یک گردونه فوکوس، یک دسته دوتایی چرخشی و یک مانت همگانی برای اتصال کارآمد گیمبال به یک ماشین، لبه یا اسلایدر، است که باید به طور مجزا خریداری شود.

کاربردهای برنامه همراه گیمبال RS 2

برنامه همراه iOS / Android Ronin  عملکرد  تایم لپس استاندارد و پانوراما ، را به شما ارائه می‌دهد. همچنین حالت Time Tunnel حرکت roll با hyperlapse را با هم ترکیب کرده تا فضا و زمان را ۳۶۰درجه تغییر دهد. در حالت Track شما می‌توانید مسیر حرکت که قابلیت تکرار دوربین را دارد برای یک عکس کاملاً کنترل شده، تولید کنید. در این حالت Force Mobile گیمبال حرکات تلفن هوشمند شما را دنبال می‌کند. زمانی که از سیستم انتقال RavenEye کمک می‌گیرید حالت Force Mobile هم می‌تواند با افزایش پاسخ دهی به دست بیاید. هنگام استفاده از RavenEye، می‌توانید از ویژگی ActiveTrack RavenEye، استفاده کنید تا نمای زنده از سوژه ها را در صفحه نمایش نشان دهید.

ویژگی های اصلی گیمبال دوربین DJI RS2 Pro Combo

حمل بار 10 پوندی (4.5 کیلو گرم)

این مطلب را هم ببینید
یافتن مناظر زیبا برای عکاسی

پشتیبانی از دوربین های بزرگ تر مانند Blackmagic Pocket 6K و ALEXA Mini LF

الگوریتم تثبیت DJI Titan

دارای لرزش گیر SuperSmooth برای لنزهای با بزرگنمایی طولانی

بازوهای محوری از فیبر کربن مونوکوک

دسته کوتاه با یک باتری فشرده استوانه ای 12 ساعته

اپلیکیشن همراه iOS 11+ / Android+7.0

عملکرد های خلاق مانند Time Tunnel و Force Mobile
سیستم نصب دوربین دو لایه Manfrotto به علاوه Arca-Swiss
سوئیچ به حالت عمودی تنها با یک ضربه

قفل های محور و دکمه تنظیم دقیق برای تعادل کارآمد و دقیق دوربین

دارای کیف حمل ضد رطوبت و خیسی

 

کمپانی DJI بسیار تاکید بر این دارد که از شارژرهای ۲۴ واتی برای شارژ باتری استفاده کنید.
با کمک این شارژر در حدود ۱٫۵ ساعت باتری به طور کامل شارژ می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *