ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور 0x80070422 و 0x80072EFD استور ویندوز 10

ارور 0x80070422 و 0x80072EFD استور ویندوز 10

این ارور معمولا زمانی اتفاق می افتد که شما قصد آپدیت ویندوز خود از طریق برنامه Windows Update را دارید و از کامل شدن فرآیند به روز رسانی ویندوز شما جلوگیری می کند. خطای 0x80070422 یکی از اعصاب خورد کننده ترین خطاهای رایج ویندوز 10 هست. از این رو در این بخش می خواهیم روش های رفع ارور 0x80070422 و 0x80072EFD استور ویندوز 10 را به شما آموزش دهیم.

روش های رفع ارور 0x80070422 و 0x80072EFD استور ویندوز 10

آپدیت کردن ویندوز ۱۰

منوی استارت را باز کنید و روی گزینه تنظیمات کلیک کنید. سپس به قسمت Update & Security بروید. در بخش Windows update روی دکمه Check for Updates کلیک کنید. صبر کنید تا فرآیند اسکن به پایان برسد و بروزرسانی های جزیی انجام شود. روی گزینه Advanced کلیک کنید و گزینه Give me updates for other Microsoft products when I update Windows را با زدن تیک فعال کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش فرمت کردن فلش مموری از کار افتاده

استفاده از Troubleshoot

به تنظیمات ویندوز بروید و در قسمت Update & Security گزینه Troubleshoot را انتخاب کنید. پس از انتخاب بخش Windows Update دکمه Run the troubleshooter را بزنید. دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا مشکل شما شناسایی و رفع شود. پس از اتمام مراحل، ویندوز را ریستارت و مجددمشکل ارور ۰x80072EFD را چک کنید.

غیر فعال کردن فایروال و آنتی ویروس

یکی دیگر از دلایل بروز این ارور در ویندوز 10 ، عملکرد آنتی ویروس می باشد. ممکن است مشکلی در خصوص فایروال و یا آنتی ویروس شما وجود داشته باشد و سرویس های ویندوز مانند SVCHOST را از دسترسی به اینترنت منع کنند. در این روش باید آنتی ویرس و فایروال خود را کاملا غیر فعال کنید. اگر با این روش مشکل شما حل شد، پس از اتمام کار مجدد آنتی ویروس و یا فایروال را حتما مجدد فعال کنید.

این مطلب را هم ببینید
نمایشگرهای خمیده گیمینگ جدید سری Nitro XZ2 ایسر معرفی شدند

ریست کردن مولفه های آپدیت

در استارت عبارت Command Promp را سرچ کنید و روی آن کلیک راست کرده و گزینه Run as administrator را بزنید.  حال دستور های زیر را وارد کنید و پس از هر کدام اینتر کنید.

  • net stop bits
  • net stop wuauserv
  • net stop appidsvc
  • net stop cryptsvc

فعال کردن TLS

اگر هنوز هم در استور مشکل دارید، شاید TLS شما غیر فعال شده باشد. به تنظیمات ویندوز بروید و وارد بخش Network & Internet شوید. سپس روی Wi-Fi کلیک کنید و گزینه Internet Options را انتخاب کنید. در قسمت Advanced تنظیمات Security را پیدا کنید و مطمئن شوید گزینه Use TLS 1.2 فعال است. در غیر اینصورت آن را فعال کنید، روی OK کلیک کنید و رایانه را ریستارت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *