مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور A Network Cable is Unplugged در ویندوز

رفع ارور A Network Cable is Unplugged در ویندوز

در دنیای مدرن امروز، اینترنت به یکی مهم ترین بخش های زندگی بشر تبدیل شده است. بسیاری از کاربران کامپیوترها و لپ تاپ ها نیاز به اتصال به اینترنت دارند اما گاهی برای این اتصال با مشکل مواجه می شوند. در این بخش می خواهیم نحوه رفع ارور A Network Cable is Unplugged در ویندوز را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع ارور A Network Cable is Unplugged در ویندوز

ری استارت کردن کامپیوتر یا لپ تاپ

یکی از ساده ترین و ابتدایی ترین روش ها برای حل مشکل وصل نشدن Ethernet ری استارت کردن کامپیوتر یا لپ تاپ است. کامپیوتر خود را ری استارت و کنید و مجددا بعد از ۱۰ دقیقه آن را روشن کنید. همچنین اگر از لپ تاپ استفاده میکنید بهتر است آن را خاموش کرده و همچنین آن را برق هم بکشید و بعد از ۱۰ دقیقه دوباره اقدام به روشن کردن آن کنید. سپس بررسی کنید که آیا مشکل کابل LAN برطرف شده است یا خیر.

غیر فعال کردن اتصال Ethernet و راه اندازی مجدد آن

  • جهت غیر فعال کردن اتصال Ethernet و راه اندازی مجدد آن ابتدا بر روی آیکون وای فای کنار صفحه کلیک راست کرده و سپس گزینه Open Network & Internet Settings را انتخاب کنید.
  • سپس بر روی Change adapter options کلیک کرده تا به قسمت بعدی هدایت شوید.
  • سپس اتصال Ethernet خود را یافته و بعد از کلیک راست کردن بر روی ان گزینه Disable را انتخاب کنید.
  • حالا سیستم را خاموش کرده و کابل برق و کابل اینترنت را از آن جدا کنید.
  • پس از ۱۵ دقیقه مجددا آن را روشن کنید ولی کابل اینترنت همچنان جدا باشد.
  • حالا مجددا به قسمت قبل رفته و بر روی اتصال خود راست کلیک کنید و گزینه Enable را بزنید. حالا می توانید کابل شبکه را هم متصل کنید. وقت آن رسیده بررسی کنید که مشکل وصل نشدن Ethernet یا عدم شناسایی کارت شبکه در ویندوز به خوبی رفع شده است یا خیر.
این مطلب را هم ببینید
آموزش چند ترفند استفاده از هندزفری Huawei FreeBuds 3

بررسی کردن کابل شبکه

دیگر کاری که می توانید برای حل مشکل نشناختن کابل LAN انجام دهید، اطمینان از عدم شل یا خراب بودن هر دو انتهای کابل شبکه است. توجه داشته باشید که یک سر کابل به رایانه شما و سر دیگر نیز به دستگاه اصلی شبکه (روتر، مودم) متصل باشد.اگر بعد از بررسی همچنان مشکل رفع نشد، یک کابل دیگر را امتحان کنید. به جای خرید یک کابل جدید، مستقیماً همان کابل را به یک رایانه دیگر وصل کنید تا ببینید دقیقه مشکل از کجاست.

آپدیت درایور های اتصال به شبکه Ethernet

از دیگر موارد دلیل خطای کابل در شبکه می تواند بروز نبودن درایور های اتصال شبکه باشد. برای آپدیت درایور های اتصال به شبکه Ethernet باید بر روی آیکون Start کلیک راست کرده و Device Manager را بزنید.

این مطلب را هم ببینید
مایکروسافت آفیس ۲۰۲۱ معرفی شد

حالا بخش Network Adapters را باز کنید و بر روی درایور شبکه خود کلیک راست کرده و گزینه Update Driver را بزنید.

حالا Search automatically for updated driver software را انتخاب کنید. سیستم به دنبال آپدیت جدید درایور ها خواهد گشت. پس از اتمام فرایند آپدیت، سیستم را ری استارت کنید و مجددا چک کنید که حل مشکل network cable unplugged انجام شده یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *