ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور Operation did not complete successfully ویندوز

رفع ارور Operation did not complete successfully ویندوز

یکی از خطاهای رایج در ویندوز Operation did not complete successfully می باشد که مانع ورود به برنامه مورد نظر می شود. در این بخش می خواهیم روشهای رفع ارور Operation did not complete successfully ویندوز را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روشهای رفع ارور Operation did not complete successfully ویندوز

غیر فعال کردن ویندوز دیفندر در ویندوز ۱۰

یکی از راه‌های رفع ارور Operation did not complete successfully because the file contains a virus or potentially unwanted است که ویندوز دیفندر را غیرفعال کنید. ویندوز دیفندر آنتی ویروس ویندوز ۱۰ است. اگر مطمئن هستید فایلی که می‌خواهید دانلود کنید، مطمئن است، آن را غیرفعال کنید. در غیر این صورت به کامپیوتر خود آسیب خواهید زد. برای این کار  Windows Key + I را بگیرید تا Settings باز شود. سپس به Update & security بروید. از سمت چپ Windows Defender را انتخاب کنید. از سمت راست Real-time protection را خاموش کنید.

Windows Key + R را بگیرید و regedit را وارد کنید. بهتر است قبل انجام رجیستری از اطلاعات خود بکاپ بگیرید. به File  و سپس Export بروید. در بخش Export range گزینه All را انتخاب کنید. سپس در بخش File name نامی را وارد کنید و Save را بزنید. پیش از زدن Save، مکان فایل را انتخاب کنید و آن را در جایی ذخیره کنید که راحت بتوانید پیدایش کنید. هر زمان که مشکلی رخ داد، می‌توانید از این فایل برای برگشت دادن تنظیمات استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
روتر گیمینگ Mi AX9000 شیائومی رونمایی شد

از سمت چپ به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows Defender

از سمت راست DWORD را پیدا کنید. اگر این مورد را مشاهده نمی‌کنید، در بخش خالی سمت راست، راست کلیک کنید و New را بزنید. سپس روی DWORD (32-bit Value) کلیک کنید.

حال در بخش Value name نام DisableAntiSpyware را وارد کنید. سپس در Value data عدد ۱ را وارد کنید و OK را بزنید.

Group Policy Editor

اگر نمی‌خواهید برای حل مشکل ارور  Operation did not complete successfully ، رجیستری را ویرایش کنید، می‌توانید با Group Policy Editor غیرفعال کردن Windows Defender را انجام دهید. برای این کار Windows Key + R را بگیرید و  gpedit.msc را وارد کنید. در پنجره Group Policy Editor و از سمت چپ، به مسیر زیر بروید:

Computer Configuration\Administrative\Templates\Windows\Components\Windows\Defender

از سمت راست روی Turn off Windows Defender دوبار کلیک کنید. سپس Enabled را انتخاب کنید. روی Apply کلیک کنید و OK را بزنید. برای غیرفعال کردن ویندوز دیفندر به صورت موقت، روی علامت زره مانندی که در Taskbar قرار دارد، راست کلیک کنید و Open را بزنید. Windows Defender Security Center باز خواهد شد. روی آیکون زره مانندی که در سمت چپ قرار دارد، بزنید. Virus & threat protection باز خواهد شد. بخش Real-time protection و Cloud-based protection را خاموش کنید. از سمت چپ به بخش App and browser control بروید. حال Check apps and files  را در حالت OFF بگذارید. از همین بخش می‌توانید SmartScreen را هم خاموش کنید. فراموش نکنید که پس از انجام کارتان دوباره این مسیر را بروید و ویندوز دیفندر را ON کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تغییر یوزر اکانت در ویندوز 10

اجرای Safe mode

برای حل ارور Operation did not complete successfullyبا اجرای Safe mode، روی منوی استارت کلیک کنید و دکمه Power را بزنید. سپس دکمه Shift را نگه دارید و Restart را انتخاب کنید. حال به مسیر Troubleshoot > Advanced options > Startup Settings بروید. روی Restart بزنید. وقتی سیستم شما ری استارت شد، فهرستی از گزینه‌ها را مشاهده خواهید کرد. یکی از نسخه‌های Safe Mode را انتخاب کنید. وقتی حالت Safe Mode اجرا شد، اسکن‌های موردنیاز را انجام دهید و بدافزار را حذف کنید. بهتر است از چند آنتی ویروس مختلف برای اسکن کردن استفاده کنید. علاوه بر این، پیشنهاد می‌شود پیش از این کار از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *