مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین اپلیکیشن های تست ضربان قلب در اندروید

بهترین اپلیکیشن های تست ضربان قلب در اندروید

برای همه ما گاهی پیش آمده که تپش قلب داشته ایم و یا حس کرده ایم که قلبمان به آرامی میتپد. در این حالت اگر دسترسی به پزشک نداشته باشید، استفاده از تکنولوژی بهترین راه حل است. بازار پر شده از انواع گجت های سلامتی که برخی خوب و بعضی بد هستند. در این بخش می خواهیم بهترین اپلیکیشن های تست ضربان قلب در اندروید را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین اپلیکیشن های تست ضربان قلب در اندروید را بشناسید

Google Fit

امکان دانلود نرم افزار ضربان قلب و فشار خون برای اندروید در ابتدا برای گوشی Google Pixel فراهم شد. در نتیجه ممکن است این برنامه هنوز برای مدل گوشی شما در دسترس نباشد. برنامه ضربان قلب سامسونگ و… Google Fit را نصب و سپس باز کنید. با اکانت گوگل خود وارد برنامه شوید. سپس اطلاعات خود را که شامل جنسیت، تاریخ تولد، قد و وزن می‌شود، وارد کنید. در مرحله بعدی می‌توانید Automatically track your activities را برای پیگیری فعالیت‌هایی مانند دویدن، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و… فعال کنید. می‌توانید این مرحله را با زدن روی No thanks رد کنید.

حال برای چک کردن ضربان قلب وارد Check Your Heart Rate یا Heart Rate شوید. اگر این گزینه‌ها را مشاهده نمی‌کنید به معنای آن است که این موارد هنوز برای مدل گوشی شما فعال نشده‌اند. در مرحله بعد به شما گفته می‌شود که برای این کار از دوربین گوشی استفاده می‌شود. روی Next بزنید. در صفحه بعد به شما گفته می‌شود که برای استفاده از برنامه ضربان قلب با حسگر اثر انگشت، باید انگشت خود را روی دوربین جلویی گوشی بگذارید. Next را بزنید.

این مطلب را هم ببینید
روش های رفع مشکل باز نشدن Outlook

در صفحه بعد روی While using the app بزنید. حال انگشت را روی دوربین بگذارید و Start Measurement را بزنید. انگشت را به طور کامل روی دوربین قرار دهید. صفحه‌ای برای چک کردن نمایان خواهد شد. اگر در جای تاریک هستید، می‌توانید روی علامت چراغ قوه بزنید تا فلش گوشی روشن شود. در تمام مدت در جایی ساکن بایستید. وقتی فرایند چک کردن کامل شد، نتایج را مشاهده خواهید کرد. روی Save Measurement بزنید تا اطلاعات روی اکانت شما ذخیره شود.

Google fit

Google fit برنامه تست تنفس هم است. این برنامه را باز کنید و وارد Track Your Respiratory Rate یا Respiratory Rate شوید. اگر این موارد را نمی‌بینید به معنای آن است که هنوز این قابلیت برای گوشی شما فعال نشده است. در صفحه بعد روی Next بزنید. در صفحه بعد به شما توضیح داده می‌شود که چگونه باید رو به روی دوربین قرار بگیرید و چیزی در کنارتان نباشد که موجب اختلال در این بخش شود. روی Next بزنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین آنتی ویروس ها برای اندروید

گوشی را همانند تصویر در جایی قرار دهید که تکان نخورد. سپس روی Start Measurement بزنید. حال روی While using the app بزنید. دوربین باز خواهد شد. باید طوری بایستید که سر و سینه توسط دوربین شناسایی شود. بی‌حرکت بمانید. پس از اتمام فرایند، نتیجه را مشاهده خواهید کرد. روی Save Measurement بزنید تا اطلاعات ذخیره شود.

Cardiograph – Heart Rate Meter

با نرم افزار ضربان قلب سامسونگ و… Cardiograph – Heart Rate Meter می‌توانید سلامت قلب خود را چک کنید. کافی است در این برنامه اکانتی بسازید و ضربان قلب سنج را فعال کنید. در نهایت هم می‌توانید نتایج را برای آینده ذخیره کنید. از این برنامه باید در فضایی با نور کافی استفاده کنید تا نتایج درست‌تری دریافت کنید.

Heart Rate Monitor

برنامه Heart Rate Monitor هم برای سنجش ضربان قلب اندروید مناسب است. این برنامه ضربان قلب شما را اندازه‌‌گیری می‌کند و اطلاعات دقیقی را در این باره به شما می‌دهد. با این برنامه می‌توانید ضربان قلب خود را در زمان فعالیت‌های مختلف اندازه‌گیری کنید. در نهایت اطلاعات را ذخیره کنید و نموداری کامل از ضربان قلب خود در طول هفته، ماه و حتی سال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *