ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور The system cannot find the file specified در ویندوز

رفع ارور The system cannot find the file specified

پیغام خطای the system cannot find the file specified زمانی رخ می دهد که شما نرم افزار یا بازی و یا هر برنامه ای را نصب کرده باشید و فایل های این برنامه در سیستم عامل سهوا و یا عمدا پاک شده و یا جابه جا شده باشد و سیستم عامل نمی تواند مسیر نصب ( محل قرارگیری فایل های اصلی آن برنامه) را پیدا و اجرا کند. اگر می خواهید بدانید برای رفع ارور The system cannot find the file specified چه باید کرد ، با ما در این بخش همراه باشید.

روش های رفع ارور The system cannot find the file specified

استفاده از رجیستری

اولین روشی که برای حل خطای windows cannot find یا پیدا نکردن فایل ویندوز توضیح می دهیم تغییر رجیستری است. قبل از اینکه رجیستری را تغییر بدهیم از آن نسخه پشتیبان می گیریم تا در صورت خرابی از نسخه پشتیبان را بازیابی کنیم. کلیدهای ویندوز + R را با هم فشار دهید تا پنجره Run باز شود. در این پنجره regedit را تایپ کنید و OK را فشار دهید و یا اینکه enter کنید.

حالا برای اکسپورت کردن رجیستری مسیر File > Export را طی کنید. بعد یک نام را برای نام فایل انتخاب کنید که در اینجا ما backup را انتخاب می کنیم و در قسمت Export range عبارت ALL را انتخاب می کنیم. روی دکمه Save کلیک می کنیم تا رجیستری اکسپورت شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش متوقف کردن آپدیت خودکار در ویندوز 10

دوباره کلیدهای ویندوز + R را فشاردهید و regedit را تایپ و اینتر کنید. در پنجره باز شده در سمت چپ مسیر زیر را دنبال کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion

حالا در قسمت currentVersion دنبال RunOnce بگردید اگر وجود نداشت باید آن را ایجاد کنید. برای ایجاد RunOnce در قسمت currentVersion کلیک راست کنید و از منو New>key را انتخاب کنید. برای نام کلید RunOnce را وارد کنید.

سپس در قسمت سمت چپ به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\

حالا در قسمت currentVersion دنبال RunOnce بگردید اگر وجود نداشت مراحل بالا را تکرار کنید و اگر وجود داشت پنجره Registry Editor را ببندید و کامپیوتر را ریستارت کنید. بعد از اینکه کامپیوتر را ریستارت کردید باید خطای system cannot find the file specified حل شده باشد.

آپدیت ویندوز و برنامه ها

شما می توانید با نصب آخرین بروزرسانی ها خطای the system cannot find the file specified را رفع کنید. بروزرسانی ویندوز اغلب خطاهای سخت افزاری و نرم افزاری را حل می کند بنابراین پیشنهاد می کنیم آخرین بروزرسانی ها را نصب کنید. ویندوز ۱۰ معمولا به صورت خودکار بروزرسانی ها را به صورت خودکار انجام می دهد اما شما می توانید به صورت دستی بروزرسانی ها را انجام دهید. دکمه ویندوز و I را با هم فشار دهید تا settings app باز شود. به قسمت Update & security بروید و روی دکمه Check for updates کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین وبسایت های ساخت لوگو بصورت آنلاین

فرمت درایو USB

وقتی که یک فلش را به درایو USB خود وصل کرده اید نیز ممکن است با خطای مذکور مواجه شوید که در این حالت می توانید درایو را فرمت کنید. برای فرمت کردن، فلش را به درایو USB خود وصل کنید. اگر می توانید از تمام فایل های خود بکاپ بگیرید. Computer را باز کنید و روی درایو فلش USB خود راست کلیک کنید و Format را از لیست انتخاب کنید. وقتی که پنجره Format باز شد در قسمت format option گزینه quick format را از حالت انتخاب خارج کنید و روی دکمه start کلیک کنید تا فرایند فرمت شروع شود.

پاک کردن کلید ProfileImagePath

کلید ویندوز و R را با هم فشار دهید تا پنجره Run باز شود و regedit را در آن تایپ کنید و اینتر کنید. در قسمت چپ مسیر زیر را دنبال کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList

وقتی کلید ProfileList را باز می کنید کلیدهای مختلفی را می توانید مشاهده کنید مانند تصویر زیر کلید ProfileImagePath را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید و Delete را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *