ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور This app can’t open در ویندوز 10

رفع ارور This app can’t open

اگر از کاربران ویندوز 10 باشید احتمالا تاکنون با این مشکل روبرو شده کنید که به هنگام اجرای یکی از نرم افزارهای مخصوص به ویندوز با پیغام خطای This app can’t open روبرو شده اید. برای رفع ارور This app can’t open در ویندوز 10 روش های مختلفی وجود دارد که در این بخش به آموزش آن ها می پردازیم.

روش های رفع ارور This app can’t open

 فعال نبودن سرویس آپدیت ویندوز

برخی از کاربران از باز نشدن برنامه ها در ویندوز ۱۰ در صورت فعال نبودن آپدیت ویندوز خبر داده اند. بنابراین از فعال بودن آن مطمئن شوید. برای مشخص کردن وضعیت این سرویس مراحل زیر را دنبال کنید.ابتدا با فشار دادن همزمان دکمه ویندوز و کلید R قسمت Run را باز کنید و در آن عبارت  services.msc را نوشته و اینتر کنید.

Windows Update را در آن پیدا کنید و مطمئن شوید که گزینه Startup روی Manual یا Automatic تنظیم شده باشد. در غیر این صورت،روی Windows Update دوبار کلیک کرده تا قسمت مشخصات باز شود.بعد از باز شدن Properties، گزینه Startup Type  را پیدا کرده و آن را روی Manual یا Automatic تنظیم کنید. برای ذخیره تغییرات، روی Apply و سپس OK کلیک کنید.

تغییر دسترسی درایو C

برای تغییر مالکیت یک فولدر، یا یک هارد درایو کارهای زیر را انجام دهید:This PCرا باز کرده و روی درایوی که ویندوز روی آن نصب است راست کلیک کنید و به قسمت Properties  بروید. به قسمت Security رفته و روی Advanced کلیک کنید. قسمت Owner را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
فایرفاکس ۷۵ با ویژگیهای جدید رونمایی شد

با ظاهر شدن پنجره User or Group روی گزینه Advanced کلیک کنید. سپس Find را کلیک کنید.لیست کاربران و گروه ها نمایش داده می شود. گروه Administrators را انتخاب کنید و OK کنید. در پنجره User or Group روی OK کلیک کنید. در Advanced Security Setting باید مالکیت به Administrator  و Administrator Group تغییر کرده باشد.قسمت Replace owner on subcontainers and objects را نیز انتخاب کنید.

Apply و OK کنید تا پروسه کامل شود. هم چنین می توانید  Full Control permissions را برای همه گروه APPLICATION PACKAGES انتخاب کنید. در قسمت پارتیشن دیسک، Properties  را بار کرده و به قسمت Security بروید. روی Edit کلیک کنید. پنجره Permission for Local Disk نمایش داده می شود و روی Add کلیک کنید.

در پنجره Select User or Group روی Advanced کلیک کرده و Find Now را انتخاب کنید. ALL APPLICATION PACKAGES را پیدا کرده ، انتخاب کنید و OK را بزنید. دوباره OK کنید. اکنون ALL APPLICATION PACKAGES به لیست اضافه شده است. روی آن کلیک کنید و FULL Control را انتخاب کنید. سپس Apply و OK  را برای ذخیره تغییرات بزنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی اپلیکیشن Toonme ؛ کاراکتر والت دیزنی شوید

آپدیت کردن برنامه ها

به قسمت Windows Store بروید. سپس روی حساب کاربری مایکروسافت در گوشه بالا راست  کلیک کنید و از منو Downloads and updates را انتخاب کنید. روی Check for updates کلیک کنید و تمام برنامه ها را آپدیت کنید.هم چنین می توانید با استفاده از فرمان آپدیت ها را انجام دهید. برای اینکار ابتدا کلید ویندوز و X را فشار دهید و از منو Command Prompt را انتخاب کنید. سپس در آن فرمان زیر را نوشته و اینتر کنید:

schtasks /run /tn “\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\Automatic App Update”

استفاده از عیب یاب مایکروسافت

اگر برنامه ها باز نمی شوند می توانید از عیب یاب ماکروسافت (Microsoft troubleshooter) استفاده کنید. با دانلود کردن و نصب آن بسیاری از مشکلات شما احتمالا برطرف خواهد شد.

نصب مجدد برنامه ها

اگر برنامه خاصی روی ویندوزتان مشکل دارد و باز نمی شود، شاید نیاز باشد آنرا دوباره نصب کنید.ابتدا از منو استارت برنامه را پیدا کرده و روی آن راست کلیک کنید و Uninstall را انتخاب کنید. سپس برنامه را مجدد نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *