ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور Undoing Changes Made To Your Computer ویندوز

رفع ارور Undoing Changes Made To Your Computer ویندوز

یکی از خطاهای رایج که کاربران ویندوز هنگام بروزرسانی ممکن است با آن مواجه شوند ، Undoing Changes Made To Your Computer می باشد. در این بخش می خواهیم روش های رفع ارور Undoing Changes Made To Your Computer ویندوز را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع ارور Undoing Changes Made To Your Computer ویندوز

اولین گام

ابتدا باید حالت Safe Mode رایانه خود را فعال کنید. اگر از Boot دوگانه استفاده می‌کنید، در تنظیمات سیستم خود گزینه Troubleshoot را انتخاب کنید. در صفحه جدید روی گزینه Advanced کلیک کنید. سپس گزینه Startup settings را انتخاب نمایید. در این صفحه گزینه Enable Safe Mode را فعال کنید.

اگر از Boot دوگانه استفاده نمی‌کنید، در هنگام راه‌اندازی کامپیوتر روی کلیدهای F8، F9 یا F11 باید چند بار بزنید. بسته به نوع رایانه باید یکی از این کلیدها استفاده شود. سپس به صفحه عیب یابی منتقل خواهید شد. در ادامه برای ورود به حالت Safe Mode باید همان مسیر بالا را طی کنید. حال رایانه شما به صورت Safe Mode راه‌اندازی می‌گردد. همین ابتدای کار بررسی کنید که سیستم شما فضای آزاد کافی را دارا باشد. همچنین برای اتصال به اینترنت از پروکسی استفاده نکنید.

این مطلب را هم ببینید
شمارش سلول های خالی در گوگل شیتس

راه‌اندازی Windows Update Troubleshooter

نخستین کاری که در مواجهه با مشکل آپدیت ویندوز باید انجام دهید، راه‌اندازی عیب‌یابی آپدیت ویندوز است. Troubleshooter تمام سیستم شما را برای یافتن مشکل احتمالی در فرآیند آپدیت ویندوز را اسکن می‌کند. البته همواره کارساز نیست.

برای راه‌اندازی آن ابتدا باید کلید ترکیبی Windows Key + I را بفشارید تا تنظیمات رایانه باز شود. به بخش Update & Security بروید. حال به بخش Troubleshooter  بروید. گزینه Windows Update را انتخاب کنید و گزینه Run The Troubleshooter را فعال کنید. اگر مشکل برطرف نشد، به سراغ راه حل بعدی بروید.

حذف پوشه SoftwareDistribution

پوشه SoftwareDistribution محل ذخیره همه فایل‌های آپدیت ویندوز است. در برخی مواقع اگر این پوشه دچار آسیب شود، باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. در این مواقع راه حل این است که محتویات پوشه SoftwareDistribution را پاک کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش غیرفعال کردن Windows Defender Firewall در ویندوز 10

قبل از رفتن به این پوشه، باید برخی سرویس‌های بروزرسانی ویندوز را غیر فعال کنید. کلیدهای ترکیبی Windows Key + X را بفشارید. به این ترتیب یک پنجره فرمان باز می‌شود. حال عبارت های زیر را در این پنجره بنویسید:

پس از این کار جستجوگر ویندوز را باز کنید و به آدرس زیر بروید:

C:\Windows\SoftwareDistribution

در پنجره باز شده تمام فایل‌ها و پوشه‌ها را حذف کنید. در ادامه بار دیگر سرویس‌های به‌روزرسانی ویندوز را با تایپ فرمان‌های زیر در پنجره قبل فعال کنید:

رایانه خود را مجدد راه‌اندازی کنید و تلاش کنید تا آن را مجدد آپدیت کنید.

3 دیدگاه در “آموزش رفع ارور Undoing Changes Made To Your Computer ویندوز

  1. ف گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    یه مشکلی واسه کامپیوترم پیش اومده
    در حال بروزرسانی بود که خاموش روشن شد و اینو آورد undoing changes made to your computer چند ساعته که گذاشته ولی درست نشده
    چیکارش کنم؟ لطفااااا جواب بدین ممنون🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

    1. Hamid گفت:

      سلام.وقت بخیر
      الان چند ساعت هستش پیغام‌undoing changesmade to your computer در شروع سیستم ظاهر میشه ونمیزاره سمت وارد صفحه اصلی بشه …
      حتی باطری رو هم جدا کردم با کابل وصل شدم درست نشد …اگه کمک کنید ممنون میشم

  2. مهدی گفت:

    تونستی راه حلی پیدا کنی؟.. منم همینجوره چکار کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *