ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور VCRuntime140.dll is missing د ویندوز

رفع ارور VCRuntime140.dll is missing

برخی کاربران ویندوزی در زمان اجرای برخی برنامه ها در ویندوز به دلیل فایل VCRUNTIME140.dll با ارور مواجه می شوند. این خطا هنگامی رخ می دهد که برنامه به اجرای VCRUNTIME140.dll بپردازد ، اما فایل خراب است یا گم شده است. اگر می خواهید روش های رفع ارور VCRuntime140.dll is missing را یاد بگیرید با ما همراه باشید.

روش های رفع ارور VCRuntime140.dll is missing

اسکن بد افزار

از دلایل بروز مشکل، می توان به وجود بدافزار در کامپیوتر اشاره کرد. بنابراین برای رفع مشکل VCRuntime140.dll Missing ابتدا کامپیوتر خود را با آنتی ویروس اسکن کرده تا از عدم وجود ویروس و بد افزار مطمئن شوید.

ترمیم فایل های سیستمی

آسیب دیدن فایل های سیستمی نیز باعث بروز این مشکل می شود. برای رفع آن کافیست تا ابتدا دکمه های Win+X را فشار دهید. سپس در منوی باز شده گزینه Command Prompt (Admin) را انتخاب کنید. در پنجره باز شده دستور sfc /scannow را تایپ و اینتر کنید. منتظر بمانید تا فرآیند SFC Scan به اتمام برسد. اگر در پایان پیام رفع مشکل را مشاهده کردید، پنجره را بسته و ویندوز را ریستارت کنید.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ گیمینگ ROG Flow X13 ایسوس معرفی شد

تعمیر فایل Visual C++ Redistributable

این ارور نشان می دهد که ویندوز قادر به شناسایی فایل  نیست که ممکن است ناشی از حذف شدن و یا آسیب دیدن آن باشد. این فایل در مجموعه Visual Studio 2015 قرار دارد. بنابراین بهتر است این برنامه را تعمیر کنید. برای این کار دکمه های Win+R را فشار داده و عبارت appwiz.cpl را وارد و اینتر کنید. در پنجره باز شده اخرین نسخه فایل Visual C++ Redistributable را پیدا کنید.

روی دکمه Uninstall در کنار آن کلیک کنید. در پنجره ای که در باز می شود، روی Repair کلیک کنید. منتظر بمانید تا فرآیند به اتمام برسد. سپس ویندوز را ریستارت کرده و مشکل را تست کنید.

کپی فایل DLL در پوشه نرم افزار

فایل اکسپلورر ویندوز را باز کرده و به مسیر C: >Windows >System32 بروید. فایل Vcruntime140.dll را جستجو کرده و آن را پیدا و انتخاب کنید. فایل Vcruntime140.dll را کپی کنید.

این مطلب را هم ببینید
10 نکته اساسی در نگهداری کامپیوتر

رفع ارور VCRuntime140.dll is missing

حال به محل نصب نرم افزاری که این ارور را نشان می دهد بروید. این فایل را در پوشه نصب نرم افزار Paste کنید.

آپدیت کردن ویندوز

تنظیمات ویندوز را باز کرده و وارد بخش Updates & Security شوید. سپس روی Check for Updates کلیک کنید. در صورت وجود آپدیت منتظر بمانید تا دانلود و نصب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *