ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

چند روش ساده برای نصب جاوا روی فایرفاکس و کروم

نصب جاوا روی فایرفاکس و کروم

همانطور که می دانید افزونه ها به استفاده بهتر از مرورگرها کمک می کنند. جاوا نیز یکی از افزونه هایی است که که در اجرای بهتر فایلهای مختلف در مرورگر بسیار موثر است. اگر می خواهید روش های نصب جاوا روی فایرفاکس و کروم را یاد بگیرید با ما در این مطلب همراه باشید.

روش های نصب جاوا روی فایرفاکس و کروم

نصب در نسخه های قدیمی

برای رفع مشکل جاوا در کروم و نصب جاوا بر روی گوگل کروم Settings را باز کنید. Show advanced settings را انتخاب کنید. در قسمت Privacy رفته و Content settings را انتخاب کنید. در بخش Plug-ins، گزینه Disable individual plug-ins را انتخاب کنید. به دنبال افزونه Java باشید و برای فعال کردن پشتیبانی جاوا، پیوند Enable را انتخاب کنید تا پلاگین جاوا برای کروم فعال شود.

این مطلب را هم ببینید
بهترین افزونه های گوگل کروم در سال 2020 را بشناسید

نصب در نسخه قدیمی کروم

برای نصب جاوا گوگل کروم با وارد کردن آدرس chrome:// flags/#activ-npapi در قسمت URL مرورگر وارد بخش Flags شوید. پیوند Enable را در زیر Enable NPAPI Mac ، Windows انتخاب کنید. Relaunch Now را انتخاب کنید تا نصب جاوا روی کروم انجام شود.

فعال سازی و دانلود جاوا برای کروم

افزونه CheerpJ Applet Runner نیز می تواند به شما برای حل مشکل گوگل کروم کمک کند. شما می توانید از طریق فروشگاه وب کروم اقدام به نصب این افزونه کنید. با دانلود و نصب این افزونه می توانید به راحتی صفحه جاوا را مشاهده کنید.

روش نصب جاوا بر روی فایرفاکس از طریق وب سایت

مرورگر را باز کرده و به سایتی بروید که از Java استفاده می کند. اگر سایتی خاص وجود دارد که می خواهید با استفاده از جاوا به آن دسترسی پیدا کنید به آن سایت بروید. منتظر بمانید تا بخش جاوا مطابق تصویر زیر به همراه ارور Activate Java باز شود. روی لینک Activate Java کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای ویرایش زیرنویس SRT

نصب جاوا روی فایرفاکس و کروم

حالا بر روی گزینه Allow Now کلیک کنید تا تنظیمات جاوا در فایرفاکس و فعال سازی jre در فایرفاکس انجام شود.

از طریق جاوا اسکریپت

برای دانلود نرم افزار jre برای فایرفاکس و نصب جاوا با وارد کردن عبارت about:config وارد بخش تنظیمات شوید. بر روی گزینه I accept the risk کلیک کنید. عبارت javascript.enabled  را جستجو کنید. مقدار Value را به True تغییر بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *