ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور Windows Cannot Install Required Files در ویندوز

رفع ارور Windows Cannot Install Required Files در ویندوز

با وجود اینکه ویندوز یکی از محبوب ترین سیستم عامل ها در جهان بشمار می رود اما گاهی با مشکلاتی نیز مواجه شود. در این بخش می خواهیم به آموزش رفع ارور Windows Cannot Install Required Files در ویندوز بپردازیم.

روش های رفع ارور Windows Cannot Install Required Files در ویندوز

تمیز کردن DVD یا CD

اگر ویندوز خود را از طریق CD یا DVD نصب میکنید، حتما مطمئن شوید که آن را به خوبی تمیز کرده اید. زیرا کثیف بودن DVD یا CD در هنگام فعالیت ان، می تواند هم روند نصب ویندوز را مختل کرده و هم به مرور زمان DVD خوان شما را از کار بیندازید. برای تمیز کردن DVD یا CD روش های زیادی وجود دارد. یک پارچه بسیار نرم بردارید و به آرامی بر روی CD یا DVD بکشید. همچنین بعد از آن اگر می توانید لنز دی وی دی رایتر را ببینید، آن را هم تمیز کنید. مواظب باشید که پارچه دارای سطح خشن نباشد زیرا در این صورت مشکلات بزرگتری برای سیستم پیش خواهد آمد.

جدا کردن تمام کابل ها و موارد اضافی از دستگاه

شاید بعید به نظر برسد ولی این روش از ساده ترین راه حل های این صفحه است و امتحان کردن آن نباید چندان برای شما سخت باشد. ابتدا همه دستگاه های USB و سایر دستگاه های جانبی از جمله کابل اینترنت را از سیستم خود جدا کنید. بیشتر مواقع در هنگام نصب ویندوز به دلیل درایور های سخت افزاری بد یا درایور های قدیمی ممکن است ارور نصب ویندوز Windows Cannot Install Required Files رخ بدهد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین برنامه های گرفتن بنچمارک از کامپیوتر و لپ تاپ

حذف تنظیمات اورکلاک برای نصب ویندوز

بسیاری از کاربران برای دستیابی به عملکرد بهتر سیستم، سخت افزار خود را اورکلاک می کنند. با اورکلاک کردن به سخت افزار خود فشار بیشتری وارد میکنید علاوه بر آنکه گاهی اوقات تنظیمات اورکلاک می تواند مانع از نصب ویندوز شود. چندین کاربر گزارش کرده اند ویندوز در هنگام نصب بر روی رایانه های اورکلاک شده، ارور Windows Cannot Install Required Files را دریافت کند. به گفته آنها تنها راه رفع این مشکل وارد شدن به BIOS و حذف تنظیمات اورکلاک بود. پس از غیرفعال کردن تنظیمات اورکلاک، دوباره سعی کنید ویندوز را نصب کنید و بررسی کنید که آیا مشکل هنوز وجود دارد یا خیر.

بررسی کنید که چه نسخه ای از ویندوز را نصب میکنید

همانطور که می دانید در یک تقسیم بندی، به طور کلی دو نوع ویندوز در وجود دارد. ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی. البته نسخه ۳۲ بیتی ویندوز تقریباً با نسخه ۶۴ بیتی جایگزین شده است اما هنوز برخی از کاربران از سخت افزار ۳۲ بیتی استفاده می کنند. به خاطر داشته باشید که نمی توانید نسخه ۶۴ بیتی از ویندوز را روی سخت افزار ۳۲ بیتی نصب کنید و اگر سعی کنید این کار را انجام دهید، ممکن است با ارور Windows Cannot Install Required Files هنگام نصب ویندوز برخورد کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل روشن نشدن کامپیوتر

نصب ویندوز از طریق فلش USB سالم

در صورت خراب بودن درایو USB یا غیر قابل خواندن بخشی از آن، سیستم این موضوع را تشخیص داده و خطای ۰x8007025D را روی صفحه شما نشان میدهد. برای حل مشکل ارور Windows Cannot Install Required Files به درایو USB دیگری احتیاج دارید. فایلهای نصب را در درایو جدید بوت کنید و نصب ویندوز را دوباره امتحان کنید. توجه داشته باشید که حجم فضای فلش شما بیشتر از فایل ISO ویندوز باشد. معمولا یک فلش ۸ گیگابایتی هم می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *