ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور NTLDR Is Missing در ویندوز

رفع ارور NTLDR Is Missing در ویندوز

یکی از اتفاقات ترسناک در ویندوز برای کاربران بوت نشدن کامپیوتر و مشاهده ارور NTLDR Is Missing است. در این بخش می خواهیم روش های رفع ارور NTLDR Is Missing در ویندوز را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع ارور NTLDR Is Missing در ویندوز

ریستارت کردن

ریستارت کردن سیستم عامل می تواند مشکل Ntldr Is Missing را به سادگی رفع کند. زیرا گاهی ارور NTLDR Is Missing می تواند فقط یک اشتباه باشد. بنابراین ویندوز خود را ابتدا ریستات کنید.

جدا کردن درایو های جانبی

در مرحله بعدی تمامی درایور های متصل مانند فلاپی، دیسک CD/DVD/BD، فلش، مموری، هارد اکسترنال و هر رسانه دیگری را جدا کنید. در برخی از موارد هنگامی که سیستم سعی به بوت کردن یک رسانه می کند، این ارور نمایش داده می شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش غیرفعال کردن Cortana در ویندوز 10

بررسی اولویت های بوت

وارد تنظیمات BIOS شده و اولویت های بوت را بررسی کنید. شما باید اولویت بوت شدن را روی هارد دیسک خود تنظیم کنید. نحوه وارد شدن به تنظیمات بایوس را قبلا در انزل وب آموزش داده ایم. وارد قسمت Boot شده و Boot order را روی Hard Disk Drive (HDD) قرار دهید.

بررسی کابل

شما نیاز به بررسی فیزیکی سخت افزار نیز خواهید داشت. مطمئن شوید که کابل های متصل به هارد دیسک سالم و محکم در جای خود فیکس شده باشند. شل شدن یا آسیب دیدن کابل IDE می تواند باعث بروز این خطا شود.

آپدیت کردن BIOS

در برخی از موارد نیز مشکل می تواند از BIOS باشد. برای رفع این مشکل باید بایوس خود را آپدیت کنید.

تعمیر ویندوز برای رفع مشکل ارور NTLDR Is Missing

با کمک فایل ویندوز، اقدام به تعمیر سیستم عامل خود کنید. به عنوان یک راه حل می توانید پس از بوت کردن دیسک، دکمه R را فشار دهید. سپس دستورات fixboot و fixmbr را اجرا کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش غیرفعالسازی بروزسانی خودکار درایورها در ویندوز10

استفاده از ابزار Easy Recovery Essentials

برنامه Easy Recovery Essentials می تواند مشکلات و خطاهای موجود مانند NTLDR Is Missing را به صورت خودکار رفع کند. شما باید فایل ISO این برنامه را دانلود کرده و آن را روی CD و یا فلش مموری به صورت قابل بوت شدن بریزید. سپس فلش خود را به کامپیوتر متصل کرده و آن را بوت و برنامه را اجرا کنید.

  1. پس از اجرای برنامه، روی recovery و سپس Automated Repair کلیک کنید.
  2. حال باید پارتیشن ویندوز خود را انتخاب کرده و Automated Repair را بزنید.
  3. منتظر بمانید تا فرایند تعمیرات انحام شود. در پایان Restart را بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *