مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع خطای Wi-Fi doesn’t have a valid IP configuration

رفع خطای Wi-Fi doesn’t have a valid IP configuration

با توجه به فراگیر شدن استفاده از ویندوز ۱۰ در بسیاری از سیستم های خانگی ، شرکت ها و ادارت مشکلاتی را با برخی از دستگاه ها مشاهده شده است. اما این نسخه از سیستم عامل ویندوز دچار مشکلاتی نیز می باشد که یکی از آنها مشکل اتصال به اینترنت است. برای یادگیری نحوه رفع خطای Wi-Fi doesn’t have a valid IP configuration این مطلب را مطالعه کنید.

روش های رفع خطای Wi-Fi doesn’t have a valid IP configuration

ری‌استارت کردن کامپیوتر

مانند اکثر مشکلات، اولین گام عیب‌یابی همیشه باید ری‌استارت کردن کامپیوتر باشد. ممکن است به دلیل یک وقفه موقت، پیام “Wi-Fi doesn’t have a valid IP configuration” را مشاهده کنید. قبل از اینکه وقت خود را صرف اصلاحات پیچیده‌تر کنید ،باید در ابتدا کامپیوتر را ری‌استارت کنید. اگر پس از ری‌استارت، مجددا با این خطا مواجه شدید، مراحل بعدی را هم دنبال کنید.

ریبوت کردن کامپیوتر

راه حل ساده دیگر برای مشکلات شبکه، راه اندازی مجدد روتر بی‌سیم است. از آن‌جایی که این خطا مستلزم انتقال یک آدرس IP توسط روتر به رایانه شماست، ممکن است این مسئله با مشکل روبرو شده باشد. مانند ریبوت کردن کامپیوتر ، ری‌استارت سریع روتر همه اشکالات کوتاه مدت را پاک می کند و اجازه می دهد تا دوباره شروع به کار کند. اگر با انجام این کارها باز هم نمی‌توانید آنلاین شوید، ما در مرحله بعدی به راهکارهای پیشرفته‌تری خواهیم رسید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین سرویس های جایگزین جیمیل

ریست کردن پروتکل‌های شبکه

در ادامه، می‌توانید از خط فرمان نیز برای ریست کردن Winsock استفاده کنید. Winsock همان تنظیمات جزئی‌ای است که نحوه دسترسی کامپیوتر شما به شبکه را مشخص می‌کند. برای انجام این کار، یک پنجره administrator Command Prompt یا PowerShell را مطابق دستورات بالا باز کنید ، سپس دستورات زیر را اجرا کنید:

netsh winsock reset
netsh int ip reset

سپس مجددا تلاش کنید که به اینترنت متصل شوید.

آپدیت کردن درایور وایرلس

برای انجام این کار ، دوباره Win + X را فشار داده و Device Manager را انتخاب کنید. آداپتورهای شبکه را گسترش داده و درایور بی سیم خود را در لیست پیدا کنید. روی آن راست کلیک کرده و گزینه Update driver > Search automatically for updated driver software را انتخاب کنید. انجام این کار ممکن است درایور جدیدی پیدا نکند. در این حالت ، می‌توانید بر روی نام دستگاه کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید و ببینید چه کسی آن را تولید کرده است (احتمالا اینتل یا Realtek باشد). ممکن است بتوانید نسخه درایور به روز شده را در وب سایت ارائه دهنده سخت افزار پیدا کنید.

این مطلب را هم ببینید
سری جدید لپ‌تاپ‌های مجیک بوک 14 و 15 آنر معرفی شد

ریست کردن تنظیمات شبکه

در این مرحله ، شما اصلاحات اصلی را امتحان کرده اید. اکنون باید تنظیمات شبکه Windows 10 خود را مجددا تنظیم کنید ، زیرا ممکن است یک مسئله ریشه‌ای وجود داشته باشد. به Settings > Network & Internet > Status رفته  و Network reset را در پایین صفحه انتخاب کنید.

به این اخطار توجه داشته باشید که با انجام این کار ، تمام آداپتورهای شبکه شما حذف شده و همه چیز را به حالت پیش فرض بازنشانی می کنید. اگر ، اکنون روی بازنشانی کلیک کنید، این فرآیند کامپیوتر شما را ری‌استارت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *