ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش ری استارت کردن کامپیوتر از طریق اینترنت

ری استارت کردن کامپیوتر از طریق اینترنت

بارها برای همه‌ی ما پیش آمده است که کامپیوتر شخصی را بدون اینکه خاموش کنیم، در اتاق دیگری یا در محل کار ترک کرده‌ایم. یا به‌عنوان مثال برای خارج شدن از برنامه‌ای نیاز است که سیستم را از راه دور ری‌بوت کنیم. در دنیای مدرن امروز شاید کاری نباشد که نتوانیم با اینترنت آن را انجام دهیم و انجام فرامین مختلف مانند خاموش کردن یا ریستارت کردن رایانه ویندوزی از راه دور و از طریق اینترنت نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در این بخش می خواهیم روش های ری استارت کردن کامپیوتر از طریق اینترنت را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های ری استارت کردن کامپیوتر از طریق اینترنت

استفاده از آدرس آی پی

رای خاموش کردن لپ تاپ از راه دور ، از ابزار Windows shutdown.exe استفاده کنید. استفاده از این ابزار ساده است ، اما چندین کارکرد در دسترس است به گونه ای که می توانید با باز کردن ابزار PowerShell ، دستور خاموش کردن را تنظیم کنید. برای انجام این کار  روی Start کلیک راست کرده و سپس Windows PowerShell را انتخاب کنید. اساساً از یک فرمان سریع یا یک برنامه ، می توانید دستور خاموش کردن را با استفاده از دستور مقابل صادر کنید:

shutdown / r / f / m \\ [remotecomputerIP] -t 00

/m \[remotecomputerIP]—یک دستگاه خاص را مورد نظر قرار دهید; آدرس آی پی کامپیوتر راه دور را با نام شبکه یا آدرس آی پی آن جایگزین کنید.

  • /r ری استارت کامل اجباری.
  • /hybrid—خاموشی کامپیوتر در پی اجرای سریع ویندوز، این گزینه در مقابل  /s
  • /f همه برنامه های در حال اجرا را مجبور به بستن می کند.
  • /t 00به خط فرمان دستور می دهد بدون لحظه ای تاخیر اجرا شود).
  • /c افزودن یک پیام مانند: “The IT department is remotely restarting your computer.” را ممکن می سازد.
  • /? یک لیست کامل از دستورات را نمایش می دهد.
این مطلب را هم ببینید
دل xps15 و xps17 با پردازنده های نسل دوازدهم اینتل بروز شدند.

استفاده از Remote Desktop

RDP (پروتکل دسکتاپ از راه دور) پروتکل اختصاصی مایکروسافت برای دسترسی به دسکتاپ از راه دور است. اکثر اوقات ، این مورد در یک شبکه استفاده می شود. (برای استفاده از اینترنت ، باید روتر خود را تنظیم کنید .RDP در دسکتاپ های Windows ساخته شده است ، بنابراین به راحتی آن را از منوی Start (از جستجوی “rdp” استفاده کنید).

با اجرای RDP روی رایانه شخصی ، آدرس IP یا نام میزبان رایانه را که از راه دور مجدداً راه اندازی می کنید ، وارد کنید. در صورت درخواست از شما به نام کاربری و رمز عبور نیز احتیاج خواهید داشت. با برقراری ارتباط از راه دور رایانه شخصی ، از موس خود برای راه اندازی مجدد رایانه به روش معمول استفاده کنید.

استفاده از مرورگر وب

راه دیگر برای راه اندازی مجدد رایانه شما با نصب یک برنامه رایگان ایجاد شده توسط دنیس کوزلوف به نام Shutter است. این یک ابزار برنامه ریزی از راه دور است که به شما امکان دسترسی به اقدامات و رویدادهای از راه دور را می دهد. به عنوان مثال ، شما ممکن است میزان استفاده از CPU (عمل) را بررسی کرده یا باعث خاموش شدن از راه دور شوید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور d3dcompiler_47.dll is missing در ویندوز

با نصب شاتر در رایانه شخصی خود ، می توانید از طریق مرورگر خود عملکردهای مختلفی از راه دور را روی رایانه خود انجام دهید. ابتدا ، از تنظیمات این صفحه نگران نباشید زیرا این موارد هنگام استفاده از برنامه محلی است. با این حال ، علاقه شما به استفاده از Shutter به عنوان سروری است که از هر مرورگری امکان دسترسی به رایانه شما را می دهد. برای تنظیم این گزینه ، روی Options > Web Interface کلیک کنید.

در اینجا گزینه Enable را انتخاب کنید ، یک  Listen IP را از لیست انتخاب کنید و پورت مورد نظر برای استفاده را وارد کنید. پورت ۸۰ از آنجایی که پیش فرض است رایج است. با این وجود ، اگر می خواهید امنیت بیشتری اضافه کنید ، می توانید از برخی درگاه های دیگر استفاده کنید. در آخر ، نام کاربری و رمزعبور خود را تنظیم کنید (لازم) ، روی ذخیره کلیک کنید و برنامه آماده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *