ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل اسکرول موس در ویندوز

رفع مشکل اسکرول موس

موس از کاربردترین قطعات رایانه ای محسوب می شود. بنابراین بروز هر مشکلی برای آن می تواند باعث ایجاد اختلال در روند کار کاربر شود. بسیاری از کاربران ویندوز تجربه عدم کار کردن اسکرول موس یا غلطک چرخان موس را داشته اند که وقتی غلطک را در برنامه ای می چرخانند ، در برنامه اسکرول یا پیمایشی رخ نمی دهد و یا اگر هم پیمایشی رخ دهد سرعت آن بسیار آهسته و کند است. با ما همراه باشید تا نحوه رفع مشکل اسکرول موس در ویندوز را یاد بگیرید.

رفع مشکل اسکرول موس

چک کردن مشخصات موس

دکمه های Win+R را بزنید. سپس دستور main.cpl را وارد کنید. در صفحه باز شده به تب Wheel بروید. مطمئن شوید که the Following Number of Lines at a Time انتخاب شده و روی عدد ۵ ست شده باشد. سپس روی Apply کلیک کنید. به Device Settings یا برنامه مدیریت تاچ پد لپ تاپ بروید. تنظیمات را به حالت Default در آورید. به قسمت Gestures هم بروید و مطمئن شوید که Enable Vertical Scrolling فعال شده باشد. همینطور Enable Horizontal Scrolling را هم فعال کنید.روی Apply و سپس OK کلیک کنید. پنجره ها را بسته و ویندوز را ریستارت کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای سانسور فیلم

آپدیت درایور موس

با آپدیت درایور موس ، می توانید اقدام به رفع این مشکل کنید. در لیست درایور ها بخش Mice and Other Pointing Devices را گسترش داده و موس خود را از لیست انتخاب و آپدیت کنید. همچنین در صورتی که مشکل رفع نشد، پیشنهاد می شود که درایور موس را با راست کلیک روی آن و انتخاب گزینه Uninstall حذف کنید. سپس کامپیوتر را ریستارت کرده تا درایور مربوطه مجدد نصب شود.

نصب مجدد نرم افزار موس

اگر موس شما نرم افزار خاصی را استفاده می کند. اقدام به حذف و نصب مجدد آن کنید. Control Panel را در استارت سرچ کرده و آن را باز کنید. بخش Uninstall a program را انتخاب کرده و برنامه موس خود را پیدا و حذف کنید. پس از اتمام حذف، ویندوز را ریستات کنید. بعد به سایت سازنده موس رفته و آخرین ورژن برنامه را مجدد دانلود و نصب کنید.

این مطلب را هم ببینید
اینتل i9_12900ks core معرفی شد، سریع ترین پردازنده دسکتاپ جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *