ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش استفاده همزمان از دو موس و کیبورد در کامپیوتر

استفاده همزمان از دو موس و کیبورد

موس و کیبورد دو سخت افزار بسیار کاربردی در دنیای رایانه می باشند. در بسیاری از موارد پیش می آید که نیاز است چند کاربر بر روی یک کامپیوتر کار کنند. اما در این میان موس و کیبورد ازآن چه کسیست؟ در این مقاله می خواهیم نحوه اتصال و استفاده همزمان از دو موس و کیبورد را در یک کامپیوتر آموزش دهیم.

استفاده همزمان از دو موس و کیبورد

استفاده از نرم افزار Team Player

ابتدا برنامه را نصب کنید و سپس راه اندازی نمایید. توجه داشته باشید که ابزار ورودی موس و کیبورد را پیش از باز کردن برنامه Team Player به کامپیوتر وصل کنید زیرا برنامه دستگاه هایی که در زمان اجرا متصل شوند را شناسایی نمی کند. برای شناسایی باید یک بار برنامه را بسته و مجدداً راه اندازی کنید. پس از اجرا دو پنجره در قسمت پایین و سمت راست ویندوز نمایش داده میشود. یکی از این پنجره ها گویای تعداد موس ها و کیبوردهای شناخته شده است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن‌های مدیریت حافظه گوشی

در تصویر زیر سه موس به سیستم متصل شده است که هر کدام دارای نشانگر هایی با رنگ های منحصر به فرد هستند. هر مکان نمایی که یک مربع رنگی در کنارش وجود دارد فعال است و می توانید از آن برای عملیات چپ کلیک ، راست کلیک و.. استفاده نمایید.

استفاده از Pluralinput

برنامه را نصب کرده و آن را اجرا کنید. از منوی سمت راست روی Set Up a New Device Option کلیک کنید. لیست کیبوردها و موس های متصل به دستگاه نمایش داده می شود. چک باکس موجود در قسمت زیرین دستگاه مد نظر خود را با زدن تیک فعال نمایید. در نهایت روی دکمه Apply Change to Devices کلیک کنید. برنامه درایورهای مورد نیاز را نصب می کند و سپس دو مکان نما روی صفحه مانیتور ظاهر خواهد شد. در این زمان مشابه تصویر زیر میتوانید از برنامه Notepad و .. برای تایپ همزمان و ورود اطلاعات استفاده نمایید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ریست تنظیمات موس و کیبورد در ویندوز

استفاده از AnyDesk

یک بنامه قدرتمند کنترل راه دور که قابلیت های زیادی را برایتان فراهم می کند. این برنامه را روی هر دو کامپیوتر (کامپیوتر اصلی و کامپیوتری که میخواهید از آن به عنوان موس اضافی استفاده کنید) ، نصب نمایید. پس از نصب ؛ کامپیوتر دوم را به عنوان میزبان با شماره ID و رمز عبور به کامپیوتر اصلی متصل کنید. پس از این شما دو مکان نما خواهید داشت یکی برای کامپیوتر اصلی و دیگری برای کامپیوتر راه دور که میتواند شما را کنترل نماید. بسته به سرعت ارتباط ، ممکن است مکان نمای دوم از میزان اندکی تأخیر رنج ببرد.

1 دیدگاه در “آموزش استفاده همزمان از دو موس و کیبورد در کامپیوتر

  1. طاها گفت:

    برنامه ی team player رو دانلود کردم اما بالا نیاورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *