ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش جلوگیری از روشن شدن کامپیوتر توسط موس

جلوگیری از روشن شدن کامپیوتر توسط موس

در سیستم عامل های ویندوز زمانی که رایانه به حالت sleep می رود و به صورت موقتی خاموش می شود، به راحتی با حرکت دادن ماوس و یا فشار دادن یکی از کلیدهای صفحه کلید از خواب موقتی خود بیدار شده و دوباره فعال خواهد شد. اما در این مقاله می خواهیم به شما نحوه جلوگیری از روشن شدن کامپیوتر توسط موس یا کیبورد را آموزش دهیم.

نحوه جلوگیری از روشن شدن کامپیوتر توسط موس

در منوی استارت عبارت mouse را تایپ کرده و وارد بخش تنظیمات موس شوید. سپس در پنجره باز شده تنظیمات موس ، تب Hardware ر انتخاب کنید. حال از بین لیست قابل مشاهده در بخش Devices ، موس موردنظر را انتخاب و سپس بر روی گزینه Properties کلیک نمایید. در لپ تاپ ها ، شما در این لیست نام تاچ پد ( touchpad ) را نیز مشاهده خواهید کرد که بسته به نیازتان موس یا تاچ پد را انتخاب نمایید. یعنی اگر میخواهید از روشن شدن ناگهانی لپ تاپ با تاچ پد لپ تاپ خودداری کنید می بایست در لیست قابل مشاهده گزینه touchpad را انتخاب و بر روی Properties کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین سایت های تبدیل فیلم به فرمت MP4

پنجره ای برایتان نمایان می شود که در آن باید بر روی گزینه Change settings کلیک کنید. مجددا برای شما پنجره جدیدی باز خواهد شد که در این پنجره باید وارد تب Power Management شده و تیک گزینه ای که در تصویر زیر نیز مشخص است یعنی “Allow this device to wake the computer” را بردارید. اگر این گزینه تیک خورده باشد به این معناست که ویندوز این اجازه را به موس شما میدهد که از طریق حرکات موس کامپیوترتان روشن گردد. بعد از برداشتن تیک بر روی OK کلیک کنید. به این ترتیب توانستید از بیدار شدن رایانه توسط حرکت موس در حالت sleep جلوگیری کنید. همچنین می توانید به دستگاه های دیگر این دسترسی را بدهید که از طریق آنها بتوانید کامپیوتر خود را روشن و خاموش یا بر روی آن کنترل دیگری داشته باشید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش حذف تاریخچه جستجوی گوگل در کامپیوتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *