ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل باز نشدن فایل PDF در Adobe Acrobat Reader

مشکل باز نشدن فایل PDF در Adobe Acrobat Reader

برای نمایش فایل های PDF لازم است تا یک نرم افزار نمایش دهنده فایل های PDF را بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود نصب نمایید. نرم افزارهای متعددی بدین منظور عرضه شده اند که متداول ترین آنها، نرم افزار Adobe Acrobat می باشد. اما گاها پیش می آید که برخی از کاربران با انی نرم افزار نیز دجار مشکل می شوند و می گویند که سند مورد نظرشان در این نرم افزار باز نمی شود. اگر می خواهید روش های رفع مشکل باز نشدن فایل PDF در Adobe Acrobat Reader را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

روش های رفع مشکل باز نشدن فایل PDF در Adobe Acrobat Reader

نصب آخرین نسخه برنامه

اگر از نسخه قدیمی Adobe Acrobat استفاده می کنید، ممکن است در باز کردن فایل های PDF خود به مشکل بر بخورید. Adobe برنامه های Acrobat و Reader خود را بطور مرتب به روز می کند. به همین دلیل ما فقط می توانیم شما را به دانلود نرم افزار از صفحه رسمی Adobe ترغیب کنیم. حال با توجه به ورژن سیستم عامل خود، سیستم عامل فعلی را انتخاب کرده و دکمه Download Now را بزنید. گرفتن آخرین نسخه به احتمال زیاد مشکلات شما را برطرف خواهد شد.

این مطلب را هم ببینید
دلایل و راه حل رفع مشکل کار نکردن کیبورد لپ تاپ

غیر فعال کردن حالت محافظت شده در Startup

هسته اصلی این مشکل ( با نشدن پی دی اف ها ) می تواند در تنظیمات نهفته است. اگر راه حل قبلی مشکل  شما را حل نکرد، برای رفع مشکل مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ادوب ریدر را اجرا کنید.
  2. بر روی دکمه Edit در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید.
  3. در منوی Edit به پایین بروید تا گزینه Preferences را مشاهده کنید، سپس بر روی آن کلیک کنید.
  4. پنجره جدیدی باز خواهد شد. با کلیک روی  گزینه (Security (enhanced را انتخاب کنید.
  5. از بخش Sandbox Protections، با انتخاب علامت کادر، حالت Protected را هنگام راه اندازی غیرفعال کنید.

استفاده از Repair program installation

Adobe Acrobat یا Reader یا سایر برنامه های هم خانواده این نرم افزار ممکن است آسیب ببیند، از این رو این برنامه های آسیب دیده قادر به انجام کارکردهای خود به طور مؤثر نیستند. راه حل در این مشکل استفاده از حالت تعمیر نصب یا Repair program installation است. برای انجام مراحل تعمیر برنامه می توانید گزینه Help و بعد از آن Repair program installation را انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش نحوه حذف بک گراند در پاورپوینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *