ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل تایپ فارسی در ایلوستریتور

رفع مشکل تایپ فارسی در ایلوستریتور

ایلوستریتور یک نرم افزار برای طراحی، تصویرسازی و ساختن کارهای هنری با استفاده از یک کامپیوتر با سیستم عامل Mac یا ویندوز می باشد. ایلوستریتور در سال 1987 منتشر شد و در فواصل مشخص به روز رسانی شد و در حال حاضر بخشی از Adobe Creaive Cloud می باشد. گاهی پیش می آید که کاربران هنگام نوشتن متون فارسی در این نرم افزار با مشکل مواجه می شوند. در این بخش با ما همراه باشید تا نحوه رفع مشکل تایپ فارسی در ایلوستریتور را یاد بگیرید.

رفع مشکل تایپ فارسی در ایلوستریتور در نسخه های مختلف

ایلوستریتور ۲۰۱۸

برای حل مشکل فارسی نویسی در نسخه ۲۰۱۸ نرم‌افزار ایلوستریتور، کار راحتی پیش رو دارید.

ابتدا باید از منوی افقی بالای نرم‌افزار، گزینه Edit را انتخاب کنید. سپس به بخش Preferences مراجعه کرده و در آن گزینه Type را انتخاب کنید. در صفحه باز شده مقابل این عبارت باید گزینه Show Indic Options را فعال کنید. به این صورت کار اصلاح تایپ فارسی در ایلوستریتور را انجام داده‌اید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش اتصال موس و کیبورد به گوشی اندرویدی

ایلوستریتور ۲۰۱۹

در نسخه ۲۰۱۹ نرم‌افزار، برای اصلاح فونت فارسی در ایلوستریتور تقریبا مسیر مشابه نسخه ۲۰۱۸ را با یک تفاوت کوچک باید طی کنید.

ابتدا منوی Edit را باز کنید. سپس از منوی جدید گزینه Type را انتخاب کنید. سپس وارد بخش Language Options شوید. در پنجره باز شده تیک گزینه Show Indic Options را بزنید. حال یکبار برنامه را بسته و مجدد اجرا کنید. از منوی افقی بالا، گزینه Windows را انتخاب کنید. سپس  گزینه Type را کلیک کنید و از پنجره باز شده روی گزینه Paragraph بزنید.

حال یک پنجره جدید باز می‌شود. در این پنجره روی علامتسه خط که در تصویر زیر با کادر قرمز مشخص شده، کلیک کنید. در منوی باز شده تیک گزینه Middle Eastern & South Asian Single Line Composer را بزنید.

ایلوستریتور ۲۰۲۰

یک نسخه Arabic برای نصب ایلوستریتور وجود دارد. اگر این نسخه را نصب کنید، به احتمال زیاد مشکل فارسی نویسی در ایلوستریتور را نخواهید داشت. اما اگر مجدد به این مشکل بر خوردید، مسیر زیر را برای حل آن دنبال کنید.

این مطلب را هم ببینید
چگونه یک فایل PDF را درون ورد قرار دهیم؟

ابتدا از منوی افقی بالی نرم‌افزار، گزینه Windows را انتخاب کنید. از منوی باز شده روی گزینه Type کلیک کنید. سپس گزینه Paragraph را انتخاب نمایید. در پنجره باز شده روی منوی برگر کلیک کنید. سپس از منوی باز شده گزینه Middle Eastern Single Line Composer را فعال کنید.

رفع مشکل تایپ همزمان فارسی و انگلیسی در ایلوستریتور

گاهی اوقات پیش می‌آید که در هنگام تایپ فارسی و انگلیسی در ایلوستریتور برخی کاربران به مشکل می‌خورند. حل مشکل بهم ریختگی تایپ فارسی و انگلیسی در Illustrator باید مراحل زیر را طی کنید.

ابتدا از منوی افقی بالی نرم‌افزار، گزینه Windows را انتخاب کنید. از منوی باز شده روی گزینه Type کلیک کنید. سپس وارد بخش Paragraph شوید. یک پنجره باز می‌شود که در آن باید روی علامت سه خط بالای آن کلیک کنید. در منوی باز شده گزینه Right-To-Left Parargraph Direction کلیک کنید. به این ترتیب در هنگام تایپ فارسی و انگلیسی در ایلوستریتور، مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *