مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل دانلود در کروم اندروید

رفع مشکل دانلود در کروم اندروید

دانلود پرونده ها از گوگل کروم بسیار آسان است اما گاهی کاربران برای انجام این کار در سیستم عامل اندروید دچار مشکل می شوند. در این بخش می خواهیم روش های رفع مشکل دانلود در کروم اندروید را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع مشکل دانلود در کروم اندروید

ریستارت کردن گوشی

ریستارت کردن گوشی می تواند بسیاری از مشکلات از جمله مشکل دانلود کروم اندروید را برطرف کند. بنابراین قبل از این که روش های دیگر را تست کنید، یک بار گوشی خود را ریستارت کرده و مجدد دانلود را تست کنید.

چک کردن فضا

اگر گوشی شما ظرفیت کافی برای ذخیره فایل مورد نظر را نداشته باشد، دانلود به طور خودکار متوقف می شود. نه تنها در کروم بلکه در سایر برنامه نیز دانلود به مشکل بر می خورد. تنها راه رفع این مشکل، افزایش فضای خالی جهت ذخیره سازی فایل و دانلود آن می باشد. برای بررسی به تنظیمات گوشی و قسمت Storage رفته و فضا را چک کنید.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید هاب یو اس بی

غیر فعال کردن Data Saver

ویژگی Data Saver در اندروید با مرورگر مروم کاملا سازگار است. اما اگر به طور تصادفی کروم را در تنظیمات Data Saver وارد لیست سیاه کرده باشید، در دانلود فایل با این مرورگر دچار مشکل خواهید شد. برای رفع این مشکل به تنظیمات گوشی و قسمت Apps بروید. سپس روی Chrome تپ کنید. در پنجره باز شده، گزینه Allow background data usage را برای این مرورگر فعال کنید. همچنین گزینه Allow app while Data saver on را هم فعال کنید.

بررسی محدودیت های باتری

گزینه دیگری که می تواند عامل بروز مشکل باشد، محدودیت های باتری مانند حالت صرفه جویی می تواند فعالیت های پس زمینه را قطع کنند. جهت بررسی به تنظیمات گوشی و بخش Apps بروید. روی Chrome و سپس Battery تپ کنید. گزینه Allow background activity را فعال کنید. در برخی از گوشی ها گزینه های Background restriction برای محدودیت نیز وجود دارد که باید آن ها حذف یا غیر فعال کنید. گوشی را ریستارت کنید.

این مطلب را هم ببینید
هدف سوئیچ در شبکه چیست؟

درصورت تداوم مشکل مراحل را تکرار کرده و این بار روی Optimize battery usage تپ کنید. منوی کشویی را باز کنید. گزینه All را انتخاب کنید. در لیست به دنبال Chrome بوده و سوئیچ آن را غیر فعال کنید. گوشی را ریستارت کنید. در برخی از گوشی های سامسونگ این تنظیمات در بخش Settings > Device Care > Battery > Sleeping apps می باشد.

حذف پوشه Download مرورگر

برخی از کاربران کروم پیشنهاد کرده اند که با حذف پوشه Download کروم می توان مشکل را رفع کرد. قبل از این کار باید فایل های قدیمی دانلود شده را کپی کرده و به مکان دیگری منتقل کنید.

تغییر محل دانلود

  • برای این کار کروم را باز کرده و روی آیکن سه نقطه در بالای آن کلیک کنید.
  • سپس Downloads را انتخاب کنید.
  • روی آیکن تنظیمات کلیک کنید.
  • گزینه Download location را انتخاب کنید.
  • حال می توانید محل را تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *