مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

پشتیبانی از گوگل کروم در ویندوز 7 تا 2022 تمدید شد

پشتیبانی از گوگل کروم در ویندوز 7

پیش تر اعلام شده بود که شرکت گوگل قصد دارد از سال 2021 ارائه مرورگر کروم برای ویندوز 7 را متوقف کند. اما براساس اخبار جدید بنظر می رسد کمپانی مذکور این موضوع را به تعویق انداخته است. بنابراین بنظر می رسد پشتیبانی از گوگل کروم در ویندوز 7 تا 2022 تمدید شد.

پشتیبانی از گوگل کروم در ویندوز 7

گوگل دلیل اتخاذ این تصمیم را مشکلاتی عنوان کرده که در شرایط کنونی و همه‌گیری ویروس کرونا برای کسب و کارها پیش آمده است. غول جستجوی اینترنتی جهان به این نکته نیز اشاره کرده که در حال حاضر شرکت‌های زیادی پروسه مهاجرت به ویندوز 10 را دنبال می‌کنند و بر اساس تحقیقات انجام شده، در نیمه دوم سال جاری میلادی تقریباً 21 درصد شرکت‌ها در مرحله انتقالی قرار داشته‌اند. در این بین تنها 1 درصد هستند که هنوز پروسه مهاجرت به سیستم عامل جدید مایکروسافت را شروع نکرده‌اند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل WEBM به MP4

در حالی گوگل پشتیبانی از ویندوز 7 را تمدید می‌کند که مایکروسافت از 14 ژانویه سال جاری پشتیبانی خود را از این سیستم عامل محبوب قطع کرده و از آن زمان، بسیاری از شرکت‌ها یا سیستم‌های خود را به ویندوز 10 ارتقاء داده‌اند و یا برنامه آن را در دستور کار دارند. البته برخی هم ترجیح می‌دهند به جای ویندوز 10 به سراغ توزیع‌های لینوکسی بروند.

در مجموع، اقدام اخیر گوگل برای تمدید مدت پشتیبانی از ویندوز 7 یک اقدام قابل ستایش است که در شرایط فعلی می‌تواند برای بسیاری از شرکت‌ها کمک کننده بوده و انعطاف‌پذیری آن‌ها برای اعمال تغییرات را بیشتر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *