ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل درگ نکردن موس در ویندوز

رفع مشکل درگ نکردن موس

یکی از کاربردی ترین ابزارهایی که هنگام کار با رایانه در اختیار ما قرار می گیرد ، موس است. این وسیله کوچک و البته بامزه ، سرعت عمل ما را در هنگام کار افزایش می دهد. کارهایی چون کلیک کردن ، اجرای برنامه ها و البته عملیات درگ اند دراپ با استفاده از موس امکان پذیر است. اما گاهی پیش می آید کهبنابردلایلی این عملیات به مشکل خورده و موس به درستی کار نمی کند. صرف نظر از دلایل این موضوع، در این بخش می خواهیم نحوه رفع مشکل درگ نکردن موس در ویندوز را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع مشکل درگ نکردن موس در ویندوز

ریستارت ویندوز

این روش در مواجهه با بسیاری از مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری رایانه توصیه می شود. با راه اندازی مجدد سیستم ، می توانید به حل مشکل کمک کنید.

این مطلب را هم ببینید
بهترین و ارزان ترین هدفون های 2020 با قابلیت حذف نویز

آپدیت درایور

ممکن است مشکلی در درایور موس شما وجود داشته باشد. به همین منظور باید اقدام به آپدیت درایور خود کنید.

فعال کردن ClickLock

هر چند این راه حل موقتی است اما در مواقع ضروری می تواند کار راه انداز باشد. سرچ ویندوز را باز کرده و عبارت Mouse را سرچ کنید. سپس روی Change Your Mouse Settings در نتایج کلیک کنید.

رفع مشکل غیر فعال شدن Drag and Drop ویندوز 10 و.. فعال کردن ClickLock

روی گزینه Additional Mouse Options کلیک کنید. گزینه Turn on ClickLock را فعال کرده و روی OK کلیک کنید. (با کلیک روی Settings می توانید به تنظیمات بیشتری دسترسی داشته باشید.)

استفاده از Troubleshooter ویندوز

برای استفاده از این روش دکمه های Win+S را روی کیبورد فشار داده و Troubleshoot را سرچ کنید. سپس در نتایج Troubleshoot انتخاب کنید. حال Hardware and Devices را انتخاب کرده و روی Run the Troubleshooter کلیک کنید. سپس دستورالعمل های نمایش داده شده را دنبال کنید تا مشکل شناسایی و رفع شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل نشان ندادن عکس در ورد

اتصال موس به درگاه های دیگر

این احتمال وجود دارد که پورت USB سیستم شما دچار مشکل شده باشد.  بنابراین موس را به پورت های دیگری وصل کرده و مشکل را تست کنید. پیشنهاد می کنیم در صورت امکان، موس خود را به پورت USB 2.0 متصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *