اخبار تکنولوژی

لغو حضور مایکروسافت در GDC 2020 بخاطر کرونا

لغو حضور مایکروسافت در GDC 2020

ویروس کرونا! موضوعی جنجال برانگیز که این روزها مردم سراسر جهان را درگیر خودش کرده است. تا کنون هزاران نفر به این ویروس آلوده شده‌اند و افراد زیادی جان خود را از دست داده‌اند. در این بین تعدادی از افراد آلوده به این ویروس هم درمان شده‌اند. این بیماری نه تنها سلامتی افراد را تهدید می کند، بلکه باعث آسیب بسیاری از کسب و کارها شده است. همچنین بسیاری از کمپانی های بزرگ جهان بدلیل شیوع بیماری مذکور ، مراسم ها و کنفرانس های بزرگ خود را لغو کرده اند. در این خصوص می توان به انصراف سونی از رویداد GDC 2020 اشاره کرد و اکنون هم خبر از لغو حضور مایکروسافت در GDC 2020 بخاطر کرونا منتشر شده است.

لغو حضور مایکروسافت در GDC 2020

همایش توسعه‌دهندگان بازی از بزرگ‌ترین رویدادهای صنعت گیمینگ به شمار می‌رود و پیش از بروز بحران کرونا، انتظار می‌رفت که بتواند ده‌ها هزار توسعه‌دهنده‌ی بازی را از سرتاسر جهان به شهر سانفرانسیسکو بکشاندfffffffffffffffffffffffffffffffffdccccc. تعداد شرکت‌کنندگان این همایش در سال گذشته ۲۹ هزار نفر بود. با گسترش ویروس کرونا در جهان و محدودیت‌های مسافرتی وضع شده توسط دولت‌ها، تعداد زیادی از شرکت‌ها ترجیح داده‌اند که جانب احتیاط در پیش بگیرند و از حضور در این رویداد سالانه انصراف دهند.

این مطلب را هم ببینید
امکان انتخاب GPU مخصوص هر برنامه در آپدیت جدید ویندوز 10 فراهم می شود

بنظر می رسد غول تکنولوژی جهان ، آخرین کمپانی است که از شرکت در این مراسم انصراف داده است. مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای در وبلاگ خود، دلیل انصرافش را از شرکت در این همایش اینطور بیان کرده است:

پس از بازبینی دقیق توصیه‌های مقامات سازمان بهداشت جهانی تصمیم بسیار دشواری را از روی احتیاط اتخاذ کردیم و از شرکت در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی در سانفرانسیسکو کناره‌گیری کردیم. در شرایطی که جهان با خطرات روزافزون ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند، سلامت و ایمنی بازیکن‌ها، توسعه‌دهندگان، کارکنان و شرکای ما در سرتاسر جهان اولویت اصلی ما است.

مایکروسافت قصد دارد برای جبران لغو حضورش در GDC 2020 یک رویداد دیجیتالی را در تاریخ ۱۶ الی ۱۸ مارس (۲۶ تا ۲۸ اسفند) در وب‌سایت خود میزبانی کند. تأثیرات منفی شیوع این بیماری بر کسب‌وکار مایکروسافت تنها به شرکت در این همایش محدود نمی‌شود. ردموندی‌ها در روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کردند که با توجه به کندتر بودن بازگشت زنجیره‌ی تأمین به شرایط عادی نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی، درآمدهای پیش‌بینی‌شده برای بخش ویندوز OEM و سرفیس در سه‌ ماهه‌ی سوم سال مالی این شرکت محقق نخواهند شد.

این مطلب را هم ببینید
افشای مشخصات کامل و تصاویر گلکسی A33 5G پیش از رونمایی رسمی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *