ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل فرمت نشدن فلش مموری

رفع مشکل فرمت نشدن فلش مموری

فلش مموری یکی از کاربردی ترین تجهیزات ذخیره سازی بشمار می رود. معمولا هنگامی که این گجت دچار مشکل می شود ، اقدام به فرمت کردن آن می کنند. اما گاهی این کار به درستی انجام نمی شود. در این بخش می خواهیم چند روش مختلف برای رفع مشکل فرمت نشدن فلش مموری به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع مشکل فرمت نشدن فلش مموری

تشخیص سالم و یا معیوب بودن فلش مموری

اولین مرحله فلش مموری خود با پورت های USB دیگر تست کنید چون امکان دارد پورت مربوطه مشکل داشته باشد. اگر از USB hub استفاده میکنید سعی کنید در این مورد به صورت مستقیم از پورت USB استفاده کنید. اگر مشکل برطرف شد و ویندوز ، فلش مموری شما را شناخت می بایست نسبت به تعویض پورت خراب در مادربورد کامیپوتر خود اقدام کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تعریف چندین امضا به جیمیل

مرحله بعدی برای رفع ارور windows was unable to complete the format تست فلش مموری بر روی کامپیوتر و یا لپ تاپ های دیگر است و اگر باز هم فلش مموری شما شناخته نشد متاسفانه فلش مموری شما مشکل دارد ولی اگر فلش شما در کامپیوتر دیگر به درستی شناخته شد ممکن است درایورهای کامپیوتر شما دچار مشکل باشد.

حذف و نصب مجدد درایورها

دکمه های Windows key + R  را با هم فشار داده تا پنجره run باز شود در پنجره باز شده “devmgmt.msc” را تایپ کنید تا وارد بخش Device Manager شوید. سپس در لیست نمایش داده شده ، بر روی فلش سمت چپ گزینه “Disk drives” کلیک کرده تا زیر مجموعه های آن که شامل درایورهای هارد دیسک و USB است برای شما به نمایش درآید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور ۰xc00000e9 در ویندوز

سپس از لیست پیش رو درایور فلش مموری خود را یافته و روی آن کلیک راست کرده و گزینه “Uninstall” را بزنید تا این درایور از سیستم شما حذف شود. بعد از حذف درایور فلش مموری تان ، مموری کارت یا رم میکرو خود را از کامپیوتر جدا کرده و مجددا متصل کنید. بعد از اتصال ، ویندوز به صورت خودکار درایور را مجدد بر روی کامپیوتر شما نصب میکند.

در صورتی که شما آیکون تعجب زرد رنگ کنار درایورها می بینید این یعنی درایورهای مربوطه دچار مشکل هستند و اگر این علامت را در کنار Universal Serial Bus controllers دیدید یعنی USB درایورهای کامپیوتر شما نیاز به بروز رسانی دارند. ازین رو بر روی درایور مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه “Update Driver Software” را انتخاب کنید تا درایور مورد نظر آپدیت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *