ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل وصل نشدن ایرپاد به گوشی و کامپیوتر

رفع مشکل وصل نشدن ایرپاد به گوشی و کامپیوتر

همانطور که احتمالا می دانید فناوری بکار رفته در ایرپاد ، بلوتوث می باشد اما گاهی پیش می آید که کاربران هنگام اتصال آن به دستگاههای مختلف با مشکل مواجه می شوند. در این بخش قصد داریم روش های رفع مشکل وصل نشدن ایرپاد به گوشی و کامپیوتر را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع مشکل وصل نشدن ایرپاد به گوشی و کامپیوتر

راه‌اندازی مجدد دستگاه و ایرپاد

گاهی اوقات دستگاهی که می‌خواهید ایرپاد را به آن وصل کنید، چند روزی است که به صورت مداوم روشن است. این مسئله می‌تواند علت وصل نشدن ایرپاد به آن باشد. همچنین وقتی چند کار را در دستگاه به صورت همزمان انجام می‌دهید، ممکن است اتصال بلوتوث دستگاه ضعیف شود. این مسئله علت اصلی وصل نشدن ایرپاد به لپ تاپ و کامپیوتر است. برای حل آن باید یکبار کامپیوتر و گوشی را ری‌استارت کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل کار نکردن فایروال در ویندوز 10

برای اتصال ایرپاد خود به گوشی اپل باید مراحل زیر را طی کنید. ابتدا به بخش تنظیمات نرم‌افزار بروید. سپس گزینه General را انتخاب کنید. در پنجره جدید بر روی Shut Down بزنید. ایرپاد خود را در در جعبه شارژ قرار دهید. در آن را ببندید. بعد از ۲۰ ثانیه گوشی اپل خود را مجدد روشن کنید. سپس ایرپاد خود را از جعبه شارژ خارج کنید و به گوشی متصل کنید. برای سایر گوشی یا لپ‌تاپ و کامپیوترها نیز می‌توانید مسیر راه‌اندازی مجدد آنها را یکبار طی کنید. این کار باعث می‌شود تا منابع دستگاه شما آزاد شود.

بررسی تنظیمات صوتی AirPlay

AirPlay یک قابلیت در گوشی‌های اپل است. به کمک آن می‌توانید صدا را از دستگاه اپل خود به یک دستگاه دیگر مانند تلویزیون یا Mac منتقل کنید. در جدیدترین نسخه AirPlay، می‌توانید به طور همزمان روی چند دستگاه صوتی مانند ایرپاد و HomePod موسیقی پخش کنید. برای بررسی تنظیمات AirPlay باید اقدامات زیر را انجام دهید: به قسمت Control Center دستگاه آیفون، iPad یا iPod لمسی خود بروید. سپس در گوشه سمت بالای صفحه روی آیکون AirPlay بزنید. در پنجره جدید روی گزینه AirPods بزنید. به این ترتیب می‌توانید از آن برای پخش موسیقی و ویدیو استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی حرفه ای ترین نرم افزارهای ویرایش عکس

خاموش کردن حالت کم مصرف

یک دلیل وصل نشدن ایرپاد به اندروید یا آیفون، فعال بودن حالت کم مصرف باتری است. فعال بودن این قابلیت برخی دیگر از امکانات را برای جلوگیری از مصرف باتری، غیر فعال می‌کند. از جمله آنها اتصال بلوتوث است. لذا در هنگام فعال بودن این قابلیت نمی‌توانید به ایرپاد خود متصل شوید. برای غیرفعال کردن آن باید به تنظیمات دستگاه خود بروید. روی گزینه Battery بزنید. سپس با یکبار زدن روی گزینه Low Power Mode،‌ آن را غیرفعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *