ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل پرینت در فتوشاپ

رفع مشکل پرینت در فتوشاپ

علت پرینت نگرفتن در فتوشاپ می‌تواند متفاوت باشد. گاهی مشکل از خود نرم‌افزار است و گاهی علت این مسئله به چیز دیگری برمی‌گردد. در این بخش می خواهیم روش های رفع مشکل پرینت در فتوشاپ را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع مشکل پرینت در فتوشاپ

تنظیم Scratch Disk

پیش از هر کاری کامپیوتر خود را یک بار ری استارت کنید. برخی از مشکلات با این حرکت ساده حل می‌شوند. سپس تصویر را در نرم‌افزار دیگری مثل Paint باز کنید و سعی کنید با برنامه دیگری آن را پرینت بگیرید. برای حل مشکل پرینت گرفتن در فتوشاپ به این شیوه، روی منوی استارت بزنید. Photoshop را جستجو کنید. Ctrl + Alt را نگه دارید و همزمان روی فتوشاپ کلیک کنید. پنجره‌ای باز خواهد شد. بخش First را بزنید و دیسک در دسترس را انتخاب کنید. روی OK بزنید.

تغییر فرمت تصویر

اگر می‌خواهید تصویری با فرمت PSD را پرینت بگیرید، بهتر است فرمت آن را به JPG یا PNG تغییر دهید. برای رفع مشکل پرینت در فتوشاپ، تصویر موردنظر خود را در این برنامه باز کنید. سپس به File > Save As بروید. پوشه‌ای را برای ذخیره تصویر انتخاب کنید. نامی را در بخش File name وارد کنید. سپس از بخش Format یکی از دو مورد PNG یا JPG را انتخاب کنید. روی Save بزنید. به File Explorer  بروید و پوشه حاوی آن تصویر را باز کنید. سپس تصویر را در فتوشاپ باز کنید. به File > Print بروید و تصویر را پرینت بگیرید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای تست سرعت کارت های حافظه

استفاده از Troubleshooter

برای حل مشکل پرینت نگرفتن در فتوشاپ با کمک Troubleshooter، وارد Settings شوید. سپس Update & Security را انتخاب کنید. Troubleshoot را از سمت چپ انتخاب کنید. از سمت راست روی Additional troubleshooters بزنید. در صفحه باز شده روی Printer کلیک کنید. روی Run the troubleshooter بزنید. سپس صبر کنید تا فرایند عیب‌‌یابی و رفع آن انجام شود.

ریست کردن Print Spooler Service

ویندوز ۱۰ دارای سرویسی به نام Print Spooler است. این سرویس فعالیت‌های پرینتر را به صورت موقت در حافظه نگه می‌دارد. برای حل مشکل پرینت نگرفتن فتوشاپ بهتر است آن را ریست کنید. برای این کار Windows Key + R را فشار دهید. در کادر services.msc را وارد کنید. سپس Enter را بزنید. در پنجره Services گزینه Print Spooler را پیدا کنید و روی آن دو بار کلیک کنید. روی Stop بزنید. حدود یک دقیقه صبر کنید. سپس روی Start بزنید.

این مطلب را هم ببینید
چگونه برای رمز ویندوز 10 تاریخ انقضا تعیین کنیم؟

آپدیت کردن برنامه

برای حل مشکل پرینت نگرفتن در فتوشاپ بهتر است آن را به آخرین نسخه آپدیت کنید. تقریبا هر ماه آپدیتی برای فتوشاپ می‌آید. برای این که بدانید چه نسخه‌ای از برنامه را دارید، کافی است به Help -> About Photoshop بروید. زیر لوگو شماره نسخه برنامه وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *