مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر

بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر

این روزها ویرایش تصویر به یکی از فعالیت های موردعلاقه کاربران تلفن های همراه هوشمند تبدیل شده است. اپلیکیشن های مختلفی در این زمینه برای موبایل ارائه شده است. در این بخش می خواهیم بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر را بشناسید

اپلیکیشن‌های ادوبی

ادوبی در طی سال‌های اخیر چندین اپلیکیشن ویرایش تصویر برای سیستم عامل‌های موبایل عرضه کرده است که هر کدام در زمینه خود جزو بهترین‌ها محسوب می‌شوند. از جمله آن‌ها می‌توان به فتوشاپ اکسپرس، فتوشاپ میکس و لایت روم اشاره کرد. از رفع قرمزی چشم تا کار با فایل‌های RAW در این اپ‌ها امکان‌پذیر است. لایت روم از میان سه اپ گفته شده، آپدیت‌های بیشتری دریافت می‌کند و دائماً قابلیت‌های جدیدی را به کاربران ارائه می‌دهد. متأسفانه برای استفاده از برخی ویژگی‌های اپ‌های ادوبی نیازمند تهیه اشتراک Creative Cloud هستید. دارندگان اشتراک گفته شده از قبل نیز می‌توانند بدون پرداخت دوباره، از امکانات اپ‌ها بهره ببرند.

AirBrush

اپلیکیشن AirBrush گزینه مناسبی برای ویرایش تصاویر چهره افراد است و قابلیت‌های آن نیز پیرامون چهره متمرکز شده است. از جمله ویژگی‌های برنامه می‌توان به حذف جوش، صاف کردن پوست، حذف قرمزی چشم و روشن کردن رنگ چشم و دندان اشاره کرد. حالت بوکه نیز برای تار کردن پس زمینه تصاویر در دسترس قرار دارد. دوربین داخلی اپ نیز امکان مشاهده خروجی نهایی پیش از ثبت تصویر را می‌دهد و کاربران می‌توانند با قرار دادن چهره خود در فریم تنظیم شده، تغییرات دلخواه را اعمال کنند. امکانات پیشرفته برنامه نیازمند پرداخت حق اشتراک است و ۷ روز استفاده آزمایشی نیز پیش از خرید در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ریست برنامه ها در ویندوز ۱۰

Fotor

Fotor به عنوان اپلیکیشن ویرایش تصویر با سابقه شناخته می‌شود که قابلیت‌های بیشتری نسبت به اکثر رقبای خود در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین بهبود تصویر تنها با یک کلید برای راحتی افراد و ویرایش بدون دردسر تصاویر در نظر گرفته شده است. از دیگر ابزارهای موجود در برنامه می‌توان به کراپ، چرخاندن فریم، کنترل روشنایی، تنظیم کنتراست، تغییر اشباع رنگ، افزایش یا کاهش میزان نوردهی، دستکاری سایه‌ها و هایلایت‌ها و کنترل دمای تصویر اشاره کرد. اگر حوصله کار با تنظیمات  متعدد جداگانه را ندارید می‌توانید از ۱۰۰ فیلتر از پیش آماده نیز بهره ببرید. تنها مشکل برنامه نیازمند بودن به حساب کاربری و حق اشتراک بسیار گران آن است که با دانلود نسخه غیر رسمی قابل حل است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تغییر گرافیک پیش فرض در ویندوز

Motionleap

Motionleap که در گذشته با نام Enlight Pixaloop منتشر شده بود، کمی با مفهوم کلی اپلیکیشن ویرایش تصویر فاصله دارد. کاربران می‌توانند به کمک ترفندهای کاربری برنامه اقدام به ساخت فایل‌های گیف از یک سری تصویر پیاپی کنند. قابلیت گفته شده بیشترین کاربرد را در تصویربرداری از مناظر پویا مانند آسمان ابری یا سطح آب دارد اما می‌تواند با توجه به ذوق و خلاقیت افراد در سایر بخش‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. افزودن عناصر جدید به تصاویر و افکت‌های متنوع از سایر قابلیت‌های اپ هستند. حق اشتراک برنامه بسیار گران است و استفاده از نسخه‌های غیر رسمی تنها گزینه معقول برای کاربران داخل کشور محسوب می‌شود.

Photo Lab

Photo Lab ابزارهای چندان حرفه‌ای برای ویرایش عکس در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد؛ اما به لطف بیش از ۶۰۰ فیلتر متنوع و قابلیت ترکیب فیلترها توانسته است به محبوبیت بسیاری دست پیدا کند. نسخه رایگان برنامه دارای تبلیغات است و روی خروجی نهایی واترمارک قرار می‌دهد، اما نسخه پرو از چنین محدودیت‌ها بی‌بهره است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *