ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل پرینت نگرفتن در گوگل کروم

رفع مشکل پرینت نگرفتن در گوگل کروم

مرورگر chrome تولید شرکت گوگل در سال 2008 میباشد که به عنوان یکی از برنامه های کاربردی و پر مصرف به حساب میاید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به یک صفحه از وب سایتی در مرورگر مراجعه کرده باشید و قصد داشته باشید از صفحه مورد نظر پرینت بگیرید اما با مشکل مواجه شده باشید. در این بخش با ما همراه باشید تا روش های رفع مشکل پرینت نگرفتن در گوگل کروم را یاد بگیرید.

رفع مشکل پرینت نگرفتن در گوگل کروم به چند روش مختلف

پاک کردن تاریخچه مرورگر و حذف گوگل کروم

وارد مرورگر شده و از طریق منو به مسیر Settings > More tools > Clear browsing data بروید. گزینه Time range را روی All time قرار داده و بررسی کنید که گزینه Browsing history, Cached images and files and Cookies and other site data فعال باشد. سپس روی دکمه Clear data کلیک کنید. پس از انجام شدن فرایند پاک شدن تاریخچه، گوگل کروم را ببندید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ساخت لیست کشوئی در اکسل

با فشردن کلیدهای Win+R و سپس تایپ appwiz.cpl بخش Programs and Features ویندوز باز می شود.  از لیستی که نمایش داده می شود گوگل کروم را پیدا کرده و با کلیک راست روی آن گزینه Uninstall را انتخاب کنید.  اگر پیامی نمایش داده شد آن را تایید کرده و Next را بزنید.

پس از پاک شدن گوگل کروم، کامپیوتر خود را ریستارت کنید. سپس جدیدترین نسخه گوگل کروم را مجددا دانلود نمایید. این نسخه را نصب کرده و عمل پرینت را روی آن انجام دهید و بررسی نمایید که آیا مشکلتان حل شده است یا خیر.

پاک کردن پرینترهایی که استفاده نمی کنید

وارد تنظیمات مرورگر شده و در بخش Settings گزینه Advanced را پیدا کرده و وارد آن شوید. حالا از لیست، گزینه Google Cloud Print را پیدا نموده و روی آن کلیک کنید. از بخش Manage Cloud Print Devices روی دکمه Manage کنار هر کدام از پرینترهایی که از آن ها استفاده نمی کنید کلیک کنید. سپس دکمه Delete را برای حذف آن انتخاب کنید. پس از اینکه تنها یک پرینتر در این لیست باقی ماند سیستم خود را ریستارت کنید و پس از اجرای مجدد گوگل کروم، تست کنید که آیا مشکل پرینت حل شده است یا خیر.

این مطلب را هم ببینید
آموزش روشن کردن وای فای لپ تاپ و کامپیوتر به روشهای مختلف

استفاده از کلیدهای CTRL + SHIFT + P

اگر راه های قبلی برای حل مشکل کارگشا نبودند می توانید از راهی ساده تر برای رفع مشکل پرینت نگرفتن در کروم استفاده کنید. تنها کافیست کلیدهای CTRL + SHIFT + P را به طور همزمان بفشارید تا مشکلتان حداقل به صورت موقتی حل شود. با فشردن این کلیدها می توانید عملیات پرینت را خیلی سریع تر انجام دهید. گرچه همانطور که گفته شد این راه حلی موقتی است و برای حل کامل مشکل خود باید از روش هایی که گفته شد استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *