ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش فعالسازی ویژگی های مخفی گوگل کروم

فعالسازی ویژگی های مخفی گوگل کروم

مرورگر گوگل کروم همیشه با ویژگی ها و قابلیت هایش کاربران را غافلگیر کرده است. با وجود این ویژگی های ظاهری که شما را جذب میکند، این مرورگر قابلیت های مخفی فراوانی نیز دارد. پیش از آنکه بسیاری از ویژگی‌های گوگل کروم به صورت عمومی در اختیار کاربران قرار بگیرد، به عنوان بخشی از ویژگی‌های مخفی در دسترس است که به آن‌ها flags می‌گویند. اگر می خواهید نحوه فعالسازی ویژگی های مخفی گوگل کروم یا همان Chrome flags را یاد بگیرید ، با ما همراه باشید.

فعالسازی ویژگی های مخفی گوگل کروم

دسترسی به Chrome flags در مرورگر کروم

قبل از اینکه بخواهید این ویژگی های مخفی را در بخش flags فعال کنید باید بدانید چگونه میتوانید به این بخش دسترسی پیدا کنید. برای دسترسی یک تب جدید در مرورگر باز کرده و عبارت “chrome://flags” را در آدرس بار تایپ و اینتر بزنید. همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده میکنید لیستی از ویژگی ها به همراه یک هشدار که به شما اعلام میکند ممکن است این ویژگی ها پایدار نباشند، قابل رویت هستند.

این مطلب را هم ببینید
بهترین لپ تاپ های MSI را بشناسید

شما میتوانید برای یافتن ویژگی موردنظرتان با استفاده از  (Find” (Ctrl+F“ قابلیت مدنظرتان را جستجو و فعال کنید و یا میتوانید از طریق آدرس مستقیم نیز به این قابلیت های مخفی دسترسی پیدا کنید.

فعال کردن Smooth Scrolling

با استفاده از این ویژگی هنگامی که شما اسکرول را با استفاده از موس یا کلید های arrow کیبورد در مرورگر حرکت میدهید، این حرکت اسکرول با کندی و به صورت نرم خواهد بود. شما میتوانید در بخش Flags عبارت “Smooth Scrolling” را جستجو کرده و یا از آدرس مستقیم chrome://flags/#smooth-scrolling به این ویژگی دسترسی پیدا کنید. همانطور که در تصویر زیر مشخص است کافی است شما این ویژگی را با انتخاب گزینه Enabled فعال نمایید.

گروه بندی تب‌ها

به احتمال زیاد شما هم تب‌های زیادی را به طور همزمان در مرورگر خود باز می‌کنید. با انجام این کار یافتن تبی که مد نظرتان قرار دارد کمی مشکل است چرا که قادر به تشخیص تفاوت بسیاری از آن‌ها نخواهید بود. یکی از ویژگی‌های مخفی گوگل کروم می‌تواند این مشکل را حل کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش مخفی کردن آیکون‌های دسکتاپ در ویندوز ۱۰

با فعالسازی ویژگی یاد شده، شما قادرید تب‌های باز شده خود را به خوبی در کنار یکدیگر و در رنگبندی‌های مختلف گروه‌بندی کنید. همچنین امکان ایجاد برچسب برای گروه‌های مختلف تب‌های باز شده نیز وجود خواهد داشت. برای فعالسازی این ویژگی در نوار آدرس گوگل کروم به chrome://flags/#tab-groups بروید.

فعال کردن Password Generation

هنگامی که این گزینه فعال باشد، Chrome به طور خودکار یک رمز عبور قوی برای شما در صفحات ثبت نام که به صورت خودکار تشخیص میدهد تولید خواهد کرد. این قابلیت به شما کمک میکند که حساب های کاربری تان دارای پسورهای قوی باشد بدون اینکه نیاز به استفاده از ابزارهای شخص ثالث داشته باشید. برای دستیابی به این گزینه عبارت “Password generation” را جستجو یا به صورت مستقیم از طریق آدرس chrome://flags/#enable-password-generation و انتخاب گزینه Enable این خاصیت را در مرورگر کروم خود فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *