ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل بازنشدن فایل EXE در ویندوز

رفع مشکل بازنشدن فایل EXE

همانطور که می دانید فایل های با فرمت exe مسئول اجرای برنامه های نوشته شده برای سیستم عامل هستند و در واقع فایل های اجرایی هستند. اما برخی کاربران سیستم های ویندوزی با مشکل عدم اجرای اینگونه فایل ها مواجه هستند. اگر می خواهید نحوه رفع مشکل بازنشدن فایل EXE در ویندوز را بدانید با ما در این بخش همراه باشید.

رفع مشکل بازنشدن فایل EXE در ویندوز به چند روش مختلف

تغییر ریجستری

برخی از دلایل به ظاهر ناشناخته، مقادیر پیش فرض ریجستری شما را تغییر می دهند و این گونه باعث اختلال در باز کردن فایل .exe می شود.برای رفع این مشکل دکمه های Win+X را فشار دهید و سپس گزینه Command Prompt (Admin) را انتخاب کنید.

بعد از باز شدن Command Prompt عبارت regedit را وارد و سپس اینتر را بزنید. ویرایشگر ریجستری اکنون باز خواهد شد. در دایرکتوری سمت چپ به آدرس HKEY_CLASSES_ROOT\.exe. بروید. سپس در قسمت سمت راست روی Default دابل کلیک کنید. حال مقدار Data value را بر exefile تنظیم کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش غیرفعال کردن Cortana در ویندوز 10

حال به آدرس دایرکتوری HKEY_CLASSES_ROOT\textfile\shell\open\command بروید. باز هم مانند مرحله قبل روی گزینه Default دابل کلیک کنید و مقدار Data value را به “%۱” %* تغییر دهید و OK کنید. پس از انجام این کار کامپیوتر خود را ریستارت کنید و چک کنید.

تغییر دادن محل پوشه Program Files

پوشه Program Files در درایو C معمولاً محل نصب پیش فرض اکثر برنامه ها و درایور ها و.. است. گاهی بعضی از کاربران برای مدیریت حافظه اقدام به جا به جایی محل این پوشه می کنند که باعث ایجاد مشکلاتی همچون باز نشدن فایل های exe می شود. این کار در اصل مشکلی ندارد فقط باید تغییراتی نیز در ریجستری برای حل مشکل عوض شدن پیشفرض برنامه های exe وجود بیاورید. برای این کار ابتدا وارد حالی Safe Mode بشوید و ریجستری را باز کنید. برای این کار می توانید Win+R را فشار دهید و عبارت regedit را وارد کنید و OK را بزنید.

حال باید به آدرس HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersion بروید. در پنل سمت راست چند ورودی می بینید. بر روی ProgramFilesDir کلیک کنید و . مقدار Value آن را به C:Program Files تغییر دهید. اگر ویندوز ۶۴ بیتی دارید دقت کنید که نام ProgramFilesDir (x86) باید وارد شود. پس اتمام کار ریجستری را ببندید و رایانه خو را مجدد راه اندازی کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش استفاده از چند اکانت واتساپ در کامپیوتر بصورت همزمان

ویروس کشی سیستم

نقش ویروس ها و فایل های مخرب را در مشکل باز شدن فایلهای exe در ویندوز هفت و.. را نمی توان نادیده گرفت. ممکن است رایانه شما به یک فایل مخرب آلود شده باشد. پس حتما با نصب یک آنتی ویروس مطمئن استفاده از برنامه هایی مانند Malwarebytes اقدام به اسکن سیستم خود کنید.

ساخت حساب کاربری جدید

همچنین ممکن است مشکل شما از اکانت کاربری باشد. برای حل این موضوع باید یک اکانت جدید بسازید. قبلا در انزل وب آموزش کامل ساخت یک اکانت جدید را داده ایم. با استفاده از مطلب آموزش کامل ساخت یوزر جدید ادمین و اکانت مهمان در ویندوز ۱۰ اقدام به ساخت اکانت کنید و در حساب جدید مشکل را چک کنید.

2 دیدگاه در “آموزش رفع مشکل بازنشدن فایل EXE در ویندوز

  1. صدرا گفت:

    هر برنامه ای که میخام باز کنم میگه با کدوم برنامه میخای باز کنی بعد یدونه اون بالای بالا زده “%1″%* چیکار کنم؟

    1. محمدجواد گفت:

      منم دقیقا همین مشکلو دارم هیچ اپی حتی تسک منیجر هم نیتونم نصب کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *