تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

نسخه‌ی جدید لپ‌ تاپ اچ پی Envy 17 معرفی شد

نسخه‌ی جدید لپ‌ تاپ اچ پی Envy 17

اچ‌پی به‌عنوان شرکت فعال در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات شناخته می‌شود که امروزه به‌ عنوان طراح، سازنده و فروشنده‌ی محصولات سخت‌افزاری،‌ نرم‌افزاری و خدمات تجاری متعددی شناخته می‌شود. نسخه‌ی جدید لپ‌ تاپ اچ پی Envy 17 محصول جدید این کمپانی است که به تازگی معرفی شده و مجهز به پردازنده نسل دهم اینتل می باشد.

نسخه‌ی جدید لپ‌ تاپ اچ پی Envy 17

این لپ تاپ بدنه جمع و جورتری نسبت به نسل قبلی خود داشته و بسیار قدرتمند می باشد. Envy 17 همچنان با صفحه‌نمایش  ۱۷ اینچی تصویر وسیعی دراختیار کاربر قرار می‌دهد. حاصل ترکیب این بدنه‌ی جمع‌وجور و صفحه‌نمایش بزرگ، فراهم‌شدن نسبت ۸۶ درصدی از صفحه‌نمایش نسبت به بدنه‌ است.

از کیفیت صفحه‌نمایش 4K UHD که بگذریم، این شرکت با استفاده از کارت گرافیک NVIDIA MX330، توجه کاربران حرفه‌ای را نیز جلب خواهد کرد و با ارائه‌ی گزینه‌های مختلفی از هارددرایوهای ذخیره‌سازی در آن حرفی برای گفتن باقی‌ نمی‌گذارد.

یکی از برتری‌های این لپ‌تاپ پردازنده‌ی نسل‌دهمی Intel Core i7-1065G7 Ice Lakeاست. این پردازنده‌ی قدرتمند جایگزین پردازنده‌ی کامت‌لیک در مدل قبلی شده است. افزون‌براین، اچ‌پی با به‌کاربردن پردازنده‌ی قدرتمند گرافیکی Nvidia GeForce MX330 قدرت پردازشی این دستگاه را کامل‌تر و حافظه‌ی رم حداکثر ۳۲ گیگابایتی از نوع DDR4 آن را همراهی می‌کند.

همان‌طورکه اشاره شد، حافظه‌ی ذخیره‌ سازی از تنوع بسیاری برخوردار است و مشتری می‌تواند براساس نیاز خود آن‌ها را انتخاب کند؛ ازجمله اینکه می‌توان ۵۱۲ گیگابایت درایو حالت‌جامد با ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی اینتل Optane یا یک‌‌ترابایت حافظه‌ی سنتی HDD با ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی NVMe Intel Optane یا یک‌ترابایت حافظه‌ی SSD سفارش داد. گزینه‌ی دیگر حافظه‌ی ذخیرسازی دوگانه با استفاده از ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی SSD و یک‌ترابایت حافظه‌ی HDD است.

درگاهها

اچ‌پی یک پورت USB-C، سه پورت USB Type-A، یک پورت HDMI 2.0، یک کارت‌خوان SD و ورودی جک‌ هدفون برای لپ‌تاپ جدیدش در نظر گرفته است. یکی از ویژگی‌های جالب لپ‌تاپ اچ‌پی Envy 17 ویژگی HP Sleep and Charge است که هم پورت USB-C و هم یکی از پورت‌های USB Type-A از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. شایان ذکر است با این قابلیت حتی درصورت‌ خاموش‌بودن لپ‌تاپ، عملیات شارژدهی به دستگاه‌های متصل همچنان برقرار خواهد بود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رمز گذاری روی فایل ورد

طراحی

طراحی ساده و ایستای اچ‌پی Envy 17 آن را نه بسیار برجسته نشان‌ می‌دهد و نه بی‌روح. این محصول با رنگ نقره‌ای بسیار زیبا چشم‌نواز است که اچ‌پی آن را «آلومینیوم نقره‌ای‌رنگ طبیعی با روکش سندبلاست و آنودایزشده» می‌‌نامد. نکته‌ی مهم دیگر این دستگاه، صفحه‌کلید all-in-one آن است؛ صفحه‌کلیدی کامل که وجود پد شماره و نور پس‌زمینه آن را جذاب‌تر می‌کند. کلید‌های مستقل و ویژگی‌های منحصربه‌فردی روی این صفحه‌کلید قرار گرفته است؛ ازجمله کلید کنترل میکروفون، کنترل دیافراگم دوربین، حسگر اثرانگشت برای امنیت‌بیشتر و ورود بدون‌رمز، کلید پاور و مرکزفرمان اچ‌پی.

قیمت

قیمت لپ‌تاپ Envy 17 با پردازنده‌ی اینتل Core i7، کارت گرافیک Nvidia GeForce MX330، رم ۱۲ گیگابایتی، هارد ۵۱۲ گیگابایتی SSD به‌همراه هارد هتذ د۳۲گیگابایت اینتل Optane NVMe SSD و صفحه‌نمایش Full HD یا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰، معادل ۱۲۴۹ دلار است. گفته می‌شود اچ‌پی در روزهای آینده گزینه‌ها و انتخاب‌های بیشتری از این دستگاه به وب‌سایت خود اضافه خواهد کرد.

این مطلب را هم ببینید
هدفون سنهایزر CX 400BT True Wireless معرفی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *