ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل کار نکردن دکمه های جهت در اکسل

رفع مشکل کار نکردن دکمه های جهت در اکسل

برای حرکت در سلولهای اکسل با کیبورد، کافی است دکمه‌های جهت را فشار دهید. از طرفی هم برای این که بتوانید کل صفحه Excel را بالا یا پایین ببرید کافی است از اسکرول موس استفاده کنید. اما گاهی این دو با مشکل مواجه شده و عمل نمی کنند. در این بخش می خواهیم نحوه رفع مشکل کار نکردن دکمه های جهت در اکسل را به شما عزیزان آموزش دهیم.

رفع مشکل کار نکردن دکمه های جهت در اکسل

خاموش کردن Scroll Lock

زمانی که Scroll Lock روشن باشد، نمی‌توانید از دکمه‌های جهت کیبورد در اکسل به درستی استفاده کنید. در بعضی از کیبوردها این دکمه دارای چراغی است که در صورت فعال بودن، روشن می‌شود. اما همه کیبوردها این چراغ را ندارند. اگر این عبارت را در نوار  وضعیت مشاهده نمی‌کنید  اما همچنان مشکل جا به جایی کل صفحه با زدن دکمه‌های جهت وجود دارد، ممکن است به خاطر این باشد که نمایش وضعیت آن را فعال نکرده‌اید. برای فعال کردن این مورد، روی نوار وضعیت راست کلیک کنید و سپس تیک کنار Scroll Lock را بزنید.

این مطلب را هم ببینید
چند راهکار برای افزایش امنیت در ویندوز 10

برای حل مشکل Scroll lock در اکسل ویندوز، کافی است دکمه Scroll Lock را پیدا کنید و روی آن بزنید. محل قرارگیری این دکمه با توجه به نوع لپ تاپ و کیبورد شما متفاوت است. در برخی از لپ تاپ های Dell با دکمه‌های Fn + S می‌توانید Scr Lk را روشن و خاموش کنید. در برخی از لپ تاپ های HP هم می‌توانید با Fn+C این دکمه را کنترل کنید. در Mac، دکمه F14 را فشار دهید. در برخی موارد باید Shift + F14 را با هم فشار دهید. اگر این دکمه خاموش نشد، Command + F14 را هم امتحان کنید. در مواردی هم باید CONTROL+ F14 یا OPTION+ F14 را بگیرید.

غیرفعال کردن Scroll Lock در کیبورد مجازی ویندوز

برخی از کیبوردها دکمه Scroll Lock را ندارند. برای حل مشکل جابجایی سلول در اکسل بدون نیاز به کیبورد، در ویندوز به منوی Start بروید و عبارت On-Screen Keyboard را جستجو کنید و روی آن بزنید. وقتی کیبورد نمایان شد، در بخش راست آن به دنبال Scr Lk بگردید. اگر این دکمه روشن است، روی آن کلیک کنید تا خاموش شود.

این مطلب را هم ببینید
روتر گیمینگ Archer AX11000 با قدرت بالا معرفی شد

نحوه فعال کردن کیبورد مجازی در ویندوز ۱۰: به منوی استارت بروید. وارد Settings شوید. سپس وارد Ease of Access شوید. روی Keyboard کلیک کنید. سپس روی On-Screen Keyboard کلیک کنید.
نحوه فعال کردن کیبورد مجازی در ویندوز ۸٫۱: به منوی استارت بروید. Ctrl + C را بزنید. Charms bar فعال می‌شود. روی Change PC Settings کلیک کنید. وارد Ease of Access شوید. روی Keyboard کلیک کنید. سپس روی On Screen Keyboard کلیک کنید.

نحوه فعال کردن کیبورد مجازی در ویندوز ۷: به منوی استارت بروید. وارد All Programs و سپس Accessories شوید. حال روی Ease of Access و سپس On-Screen Keyboard کلیک کنید.

برای بستن کیبورد مجازی روی ضربدر آن کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *