بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

معرفی ارزان ترین دوربین های بدون آینه در سال 2021

ارزان ترین دوربین های بدون آینه در سال 2021

یک دوربین DSLR با استفاده از یک سیستم آینه‌ای، نور را به سمت منظره یاب اپتیکی بازتاب می‌کند، و یا نور را مستقیما از سنسور دوربین عبور می‌دهد؛ اما یک دوربین بدون آینه ( Mirrorless Camera ) این سیستم را ندارد (دلیل نام گذاری این دوربین ها هم همین است). در این بخش می توانید لیستی از ارزان ترین دوربین های بدون آینه در سال 2021 را همراه با ویژگیهای آنها مشاهده کنید.

ارزان ترین دوربین های بدون آینه در سال 2021 را بشناسید

Canon EOS M50 II

این دوربین بسیار کوچک و کامپکت ساخته شده است، اما حسگری که در آن قرار گرفته اندازه APS-C هم اندازه دوربین‌های میان رده کانن مانند Canon 80D است. رزولوشن این حسگر 24 مگاپیکسل است و سیستم فوکوس بی‌نظیر Dual Pixel AF اختصاصی کانن هم روی آن طراحی شده است. این تکنولوژی فوکوس بالا در ترکیب با لنز‌های سری EF-M کانن، فوکوسی بسیار پرسرعت و کاملاً بی‌صدا را چه در هنگام فیلم‌برداری و چه عکاسی در اختیار شما می‌گذارد.

دوربین M50 II کانن سریع‌ترین و جدیدترین سیستم فوکوس Dual Pixel AF را در رده دوربین‌های بدون آینه این شرکت دارد و سرعت فوکوس بالای آن هنگام دنبال کردن سوژه یا فوکوس روی چشم افراد در حال حرکت واقعاً شگفت‌انگیز است. ضمناً از آنجا که حسگر آن مشابه دوربین‌های DSLR هم رده این شرکت است، می‌توانید در نور کم، عکس هایی با نویز پایین ثبت کنید و فایل خام آن برای ویرایش عکس‌ها، رنگ و نور خوبی در اختیارتان قرار می‌دهد.

کانن بدنه دوربین M50 II را خیلی شبیه به DSLR های خودش طراحی کرده است و برای اینکه به خوبی در دست جا بگیرد، یک گریپ (دستگیره) نسبتاً بزرگ برای آن طراحی کرده است. اما برای جبران این طراحی، مجبور شده تا دکمه‌های پشت دوربین را فشرده‌تر و کوچک‌تر طراحی کند.

Fujifilm X-S10

فوجی بسیاری از امکانات دوربین‌های بدون آینه رده بالای خود را در یک بدنه شبیه به DSLR به نام X-S10 جمع کرده است تا تجربه عکاسی و فیلم‌برداری مورد انتظار از این برند را با قیمتی بسیار پایین در اختیار ما قرار دهد. در این دوربین حسگر محبوب و با کیفیت X-Trans CMOS این شرکت را می‌بینیم که دارای 26 مگاپیکسل رزولوشن و البته مجهز به لرزشگیر اختصاصی فوجی نیز می‌باشد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی از برف

وقتی این دوربین را در دست می‌گیرید، بدنه فلزی (آلیاژ منیزیم) آن احساس یک دوربین گران‌قیمت DSLR را به شما می‌دهد. روی بدنه این دوربین دو دکمه چرخان می‌بینیم که می‌توانید آن را به دلخواه خودتان برای عملکرد‌های مختلف برنامه ریزی کنید. بدنه این دوربین شباهت زیادی به دوربین‌های DSLR دارد و کمتر شبیه به دوربین‌های بدون آینه کوچک بازار و حتی دوربین‌های میرورلس معمول خود فوجی است.

منظره‌یاب و نمایشگر این دوربین مشخصاتی مانند Canon M50 II دارند و البته نمایشگر این دوربین هم مانند رقیب خود به صورت لمسی و کاملاً بازشو طراحی شده است. سرعت فوکوس این دوربین هم بسیار بالاست و اگرچه به پای M50 II نمی‌رسد، اما در هنگام فیلم‌برداری یا عکاسی، در دنبال کردن سوژه‌های متحرک شما را ناامید نمی‌کند.

Nikon Z50

دوربین Nikon Z50 شرکت نیکون، ارزان‌ترین دوربین بدون آینه این شرکت است که در اکوسیستم سری Z این شرکت قرار دارد. اما همچنان مانند تمام دوربین‌های این سری، دارای کنترل‌هایی مانند دوربین‌های DSLR پیشرفته این شرکت است. بدنه منیزمی مستحکم و دو دکمه کنترلی چرخان روی این دوربین، همان حس و حال کنترل دوربین‌های DSLR سری APS-C این شرکت را به کاربر می‌دهد. به طوری که اصلا احساس نمی‌کنید با یک دوربین بدون آینه کوچک و کامپکت طرف هستید.

نمایشگر 3.2 اینچی این دوربین بزرگ‌تر از اندازه معمول در این دوربین‌هاست و منظره‌یاب الکترونیکی آن با رزولوشن 2,360 با بزرگنمایی 1.02x و پوشش 100% دید کاملاً مناسبی از کادر روبرو را در اختیار شما می‌گذارد.

حسگر این دوربین 20 مگاپیکسل رزولوشن دارد و به واسطه همین رزولوشن کم (در مقایسه رقبا) عمق رنگ بهتر، Dynamic Range بالاتر، پردازش نویز قوی‌تر در نور کم و البته رنگ‌هایی شاد و سرزنده در حالت JPEG که از پردازشگر بی‌نظیر نیکون وجود دارد را از آن انتظار داریم. همچنین سیستم فوکوس این دوربین از دوربین‌های سری Z رده بالای نیکون گرفته شده است و با 209 نقطه فوکوس با تکنولوژی تشخیص فاز، می‌تواند در هنگام عکاسی یا فیلم‌برداری از سوژه‌های متحرک به خوبی فوکوس سوژه را دنبال کند.

Panasonic Lumix DC-GX9

دوربین پاناسونیک  Lumix DC-GX9یکی از ارزان‌ترین دوربین‌های بدون آینه موجود در بازار محسوب می‌شود. زیرا امکانات آن هم برای عکاسی و هم فیلم‌برداری به یک اندازه مناسب است و طراحی آن به گونه‌ای است که عملاً نمی‌توان فرقی بین این دو حالت قائل شد. به عنوان مثال این دوربین تنها دوربین در لیست ما است که منظره‌یاب آن رو به بالا به اندازه 90 درجه می‌چرخد و برای فیلم‌برداری و عکاسی، حس و حالی شبیه به دوربین‌های دهه 40 و 50 را شبیه‌سازی می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
لنز FE 35mm F1.4 GM سونی رونمایی شد

این دوربین برخلاف مدل‌هایی که تا اینجا معرفی شد، دارای حسگر میکرو چهار سوم است و به همین دلیل هم میزان ضریب بزرگنمایی آن بیشتر از دوربین‌های دیگر و برابر 2x است. یعنی به عنوان مثال با لنز 12-60mm که به صورت پیش‌فرض روی آن ارائه می‌شود، می‌تواند فاصله‌ کانونی معادل 24-120mm را پوشش دهد که محدوده بسیار خوبی محسوب می‌شود. البته این دوربین هم در حین فیلم‌برداری 4K کمی محدود‌تر کادربندی می‌کند و فاصله کانونی آن افزایش خواهد داشت.

Canon EOS M6 II

دوربین EOS M6 II کانن بالاترین رزولوشن را در لیست ارزان‌ترین دوربین‌های بدون آینه ما دارد. این دوربین با حسگر 32 مگاپیکسلی در اندازه APS-C از مانت EF-M کانن استفاده می‌کند. در لیست ما دوربین EOS M-50 هم از همین سری دوربین‌ها بود و این دوربین ادامه یکی از مدل‌های موفق در این رده یعنی EOS M6 به شمار می‌آید.

نسخه دوم دوربین M6 کانن دارای بدنه‌ای کوچک و جمع و جور است. کانن به قدری برای کوچک کردن این دوربین تلاش کرده که به اجبار، منظره‌یاب دوربین را حذف کرده و کاربرانی که واقعاً نیاز به استفاده از آن دارند، می‌توانند منظره‌یاب الکترونیکی آن را به صورت کشویی روی دوربین جا بزنند. اما گریپ (دستگیره) دوربین اندازه بسیار مناسبی دارد و به خوبی در دست جای می‌گیرد. همچنین کانن سعی کرده فضای اضافی را برای چیدمان بهتر دکمه‌های کنترلی دوربین صرف کند و به همین دلیل هم Canon EOS M6 II هندلینگ بسیار خوبی هم دارد. خوشبختانه روی این دوربین هم کفشک فلاش‌های استاندارد کانن دیده می‌شود و هم مجهز به یک فلاش سرخود است تا به راحتی بتوانید از سیستم‌های نورپردازی پیشرفته کانن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *