ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل The file or directory is corrupted and unreadable

رفع مشکل The file or directory is corrupted and unreadable

گاهی اوقات، زمانی که شما هارد اکسترنال، فلش مموری ، کارت حافظه یا هر تجهیزات ذخیره سازی دیگری را به کامپیوتر خود متصل می کنید ، با یک خطای رایج مواجه می شوید و آن هم عدم باز شدن حافظه است. اگر می خواهید با روش های رفع مشکل The file or directory is corrupted and unreadable آشنا شوید این مطلب را از دست ندهید.

روش های رفع مشکل The file or directory is corrupted and unreadable

رفع مشکل Access denied

این روش ساده ترین راه برای راه حل ارور the file or directory is corrupted and unreadable است. گرچه شاید ایده آل ترین راه نباشد. چون با فرمت کردن همه اطلاعات ذخیره شده روی درایو پاک خواهند شد. گرچه به هر حال با انجام این کار به احتمال بسیار زیاد از دست چیزی که باعث بروز مشکل و ایجاد ارور شده است هم خلاص خواهید شد. این روش را وقتی به کار گیرید که این ارور در فلش شما رخ داده باشد. زیرا منطمئنا دلتان نمی خواهد که همه اطلاعات هارد درایو را از دست بدهید. برای فرمت کردن به روش زیر عمل کنید:

  1. درایوی که دارای این مشکل شده است را مشخص کنید. این موضوع را به راحتی از طریق پیام ارور می توانید متوجه شوید. برای مثال در ارور H: is not accessible مشخص است که درایو H با مشکل روبرو شده است.
  2. روی این درایو کلیک راست کرده و گزینه Format را انتخاب نمایید.
  3. در پنجره باز شده روی دکمه Start کلیک کنید تا فرایند فرمت شدن درایو آغاز شود.
این مطلب را هم ببینید
بهترین نرم افزارهای شناسایی دستگاههای متصل به وای فای

استفاده از ابزار Chkdsk ویندوز

  1. برای حل مشکل پیغام Directory is corrupted and unreadable در ویندوز ۸ و ویندوز ۱۰ پس از فشردن کلیدهای Win+X گزینه (Windows Powershell (Admin یا (Command Prompt (Admin را انتخاب کنید. در ویندوز ۷ می توانید این کار را با تایپ cmd در استارت ویندوز انجام دهید.
  2. اگر پنجره ای تحت عنوان User Account Control باز شد گزینه Yes را در آن انتخاب کنید.
  3. پنجره خظ فرمان باز می شود. در این پنجره اول از همه این عبارت را تایپ کنید: chkdsk H: /f. سپس دکمه Enter را بزنید. در اینجا H نشان دهنده مکان درایو مورد نظر است. انجام عملیات ممکن است چند ثانیه ای طول بکشد.
  4. این کار را برای هر کدام از درایوهایی که با این مشکل روبرو شده اند انجام دهید.
این مطلب را هم ببینید
آموزش تغییر اندازه صفحه در ورد

نصب مجدد ویندوز

اگر با هیچ یک از دو روش قبلی مشکل برطرف نشد ، می بایست برای تعویض و نصب مجدد ویندوز اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *