ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش روشن کردن وای فای لپ تاپ و کامپیوتر به روشهای مختلف

روشن کردن وای فای لپ تاپ و کامپیوتر

با توجه به گسترش اینترنت در دیای امروز ، وای فای و تنظیمات آن از مواردی است که روزانه با آن درگیر هستیم. برای روشن کردن وای فای لپ تاپ و کامپیوتر روش های مختلفی وجود دارد که ما در این بخش می خواهیم به آموزش آنها بپردازیم.

روش های روشن کردن وای فای لپ تاپ و کامپیوتر

استفاده از دکمه

برای فعال کردن وای فای لپ تاپ ایسوس و.. ابتدا کیبورد لپ تاپ خود را نگاه کرده و ببینید آیا کلید Wi-Fi در آن وجود دارد یا خیر؟ معمولا این دکمه در قسمت کلید های F کیبورد قرار دارد. اگر چنین دکمه ای را مشاهده کردید، کافیست تا دکمه Fn را به همراه دکمه وای فای فشار دهید تا وای فای لپ تاپ روشن شود.

این مطلب را هم ببینید
کامپیوتر خانگی MateStation B515 هواوی عرضه می شود

استفاده از آیکن Wi-Fi

به گوشه پایین و سمت راست دسکتاپ خود نگاه کنید. در نوار ابزار شما یک آیکن Wi-Fi را مشاهده خواهید کرد. اگر این آیکن در آن جا نباشد، با کلیک روی فلش رو به بالا می توانید آن را ببینید. روی آیکن وای فای کلیک کنید. سپس در منوی باز شده، مجدد روی آیکن Wi-Fi بزرگتر کلیک کنید تا وای فای کامپیوتر شما روشن شود.

روشن کردن وای فای لپ تاپ و کامپیوتر

از طریق تنظیمات

عبارت Settings را در سرچ ویندوز جستجو کرده و در نتایج روی Settings کلیک کنید. حال به قسمت Network & Internet بروید. در پنل سمت چپ، روی آیکن Wi-Fi کلیک کنید. در صفحه باز شده سویچ Wi-Fi را فعال کرده و در حالت On قرار دهید. حال می توانید به شبکه مورد نظر خود متصل شوید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای بهینه سازی ویندوز

فعال کردن Adapter در تنظیمات

به تنظیمات ویندوز رفته و وارد قسمت Network & Security شوید. سپس روی Status و بعد Change Adapter Options کلیک کنید. در نهایت روی آداپتور مورد نظر راست کلیک کرده و Enable برای فعال سازی و Disable برای غیر فعال سازی را انتخاب کنید.

 فعال کردن آداپتور از طریق PowerShell

در سرچ ویندوز Windows PowerShell را جستجو کرده و روی آن راست کلیک کنید. Run as administrator را انتخاب کنید. دستور Get-NetAdapter | format-table را وارد و اینتر کنید. حال دستور Enable-NetAdapter -Name “YOUR-ADAPTER-NAME” -Confirm:$false را هم وارد و اینتر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *