تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی بهترین لپ تاپ های دانشجویی با قیمت مناسب

بهترین لپ تاپ های دانشجویی

با دیجیتالی شدن مدارس و دانشگاه ها، هر دانشجو و دانش آموزی برای پیش بردن ارائه ها و پروژه های درسی خود، نیاز به یک لپ تاپ دارد. بیشترین مصرف لپ‌تاپ‌های دانشجویی، گشت‌و‌گذار در اینترنت، کار با نرم‌افزارهای مجموعه آفیس، تماشای فیلم و گوش‌کردن به موسیقی است؛ بنابراین، باید به‌دنبال لپ‌تاپی باشید که با وجود قیمت مناسب، بتواند حداقل در کل دوره‌ی دانشجویی بدون مشکل کند. در این بخش با ما همراه باشید تا بهترین لپ تاپ های دانشجویی که از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند را بشناسید.

بهترین لپ تاپ های دانشجویی از 4 میلیون تا 12 میلیون تومان

ایسر اسپایر A315

یک لپ تاپ مقرون به صرفه که از بازه‌ی قیمتی کمتر از ۶ میلیون تومان شروع می‌شود و به مدل‌هایی با قیمت بیش از ۱۰ میلیون تومان می‌رسد. اگر بخواهید با کمترین هزینه‌ی ممکن کامپیوتر قابل‌حمل بخرید، می‌توانید یکی از مدل‌های اقتصادی سری لپ‌تاپ ایسر اسپایر A315 را تهیه کنید؛ مدل‌هایی که از چهار گیگابایت رم و پردازنده‌های سلرون N4000 اینتل بهره می‌برند. این ترکیب سخت‌افزاری می‌تواند قدرت کافی برای انجام بیشتر وظایف روزمره مثل مرورگری اینترنت و تماشای ویدئو و کار با نرم‌افزارهای آفیس مثل ورد و اکسل و پاورپوینت را فراهم می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش حذف آیکون های هواشناسی از تسکبار ویندوز 10

لنوو آیدیاپد ۳۳۰

لنوو همیشه به تولید لپ‌تاپ‌هایی ارزان و با ارزش خرید زیاد معروف است و سری آیدیاپد ۳۳۰ هم از این قاعده مستثنا نیست. این لپ تاپ را می توانید با پردازنده سلرون N4000 و چهار گیگابایت رم با قیمتی ارزان‌تر از ایسر A315 تهیه کنید؛ ولی درمقابل، آیدیاپد ۳۳۰ در‌مقایسه‌با لپ‌تاپ ایسر کمی سنگین‌تر است و حافظه‌ی ذخیره‌سازی کمتری دارد و باتری‌اش حدود ۲۰ درصد ضعیف‌تر است.

اچ‌پی ۲۵۵

سری ۲۵۵ یکی از لپ‌تاپ‌های جدید شرکت اچ‌پی محسوب می‌شود که به پردازنده‌های Ryzen 3 مجهز شده است. در بین پردازنده‌های لپ‌تاپ‌ها، این مدل قدرتی مشابه نسل هفتم پردازنده‌های Core i5 سری U دارد. این یعنی قدرتی زیاد برای انجام همه کارهای روزمره.

لنوو تینک‌پد E590

سری لپ‌تاپ‌های تینک‌پد E لنوو به معرفی نیازی ندارند. این لپ‌تاپ‌ها جزو لپ‌تاپ‌های مهندسی محبوب و پرفروش‌ هستند و دلایل زیادی هم برای این موضوع وجود دارد. بدنه‌ی خوش‌ساخت و باکیفیت و کیبورد عالی و درگاه‌های فراوان فقط بخشی از امکانات این لپ‌تاپ هستند. تینک‌پد E590 یکی از مدل‌های جدید سری E به‌حساب می‌آید که اتفاقا می‌توانید مدل‌هایی از آن را در بازه‌ی قیمتی بین ۶ تا ۸ میلیون تومان پیدا کنید.

این مطلب را هم ببینید
پشتیبانی از اپلیکیشن های کروم بزودی متوقف میشود

لنوو آیدیاپد L340

این لپ تاپ با سخت‌افزار متفاوت و در بازه‌های قیمتی مختلفی وارد در بازار عرضه شده است. اگر بخواهید درحدود ۱۰ میلیون تومان هزینه کنید، می‌توانید مدلی از L340 را تهیه کنید که از پردازنده‌ی نسل هشتم Core i5 و کارت گرافیک مجزای NVIDIA MX بهره می‌برد. این یعنی علاوه‌بر اجرای روان نرم‌افزارهای مهندسی، می‌توانید کارهای سنگین‌تری مثل ویرایش عکس و بازی‌های کامپیوتری نه‌چندان سنگین را هم اجرا کنید.

ایسر اسپایر A315

بله، درست خوانید. در این مقاله برای دومین‌بار می‌خواهیم سری اسپایر A315 ایسر را پیشنهاد دهیم. همان‌طورکه در ابتدا گفتیم، سری اسپایر ایسر یکی از لپ‌تاپ‌های اقتصادی برتر بازار محسوب می‌شود که با سخت‌افزار متفاوتی در بازار وجود دارد. اگر بخواهید کمی بیش از ۱۰ میلیون تومان خرج کنید، می‌توانید مدلی از سری A315 را تهیه کنید که از پردازنده‌های اینتل نسل هشتم Core i7 بهره می‌برد. این مدل یکی از لپ‌تاپ‌های ارزان بازار است که از پردازنده‌های سری Core i7 اینتل بهره می‌برد.

علاوه‌بر‌این، این مدل ۸ گیگابایت رم و یک ترابایت هارددیسک و کارت گرافیک انویدیا GeForce MX130 هم دارد که آن را به مدل جذابی در این بازه‌ی قیمتی تبدیل می‌کند. به‌جز این موارد، تفاوت دیگری بین مدل‌های مختلف A315 وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *