ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش ریست کردن ویندوز 10

ریست کردن ویندوز 10

گاهی اوقات پس از چند سال کار با کامپیوتر و نصب و حذف تعداد زیادی برنامه و فایل ، سیستم عامل ویندوز کارایی خود را از دست می‌دهد و کند می شود. در این حالت می توانید با استفاده از قابلیت ریست کردن ، سیستم عامل خود را به حالت کارخانه برگردانید. اگر می خواهید نحوه ریست کردن ویندوز 10 را یاد بگیرید این مطلب را  از دست ندهید.

نحوه ریست کردن ویندوز 10

۱. روی قسمت جست‌وجو در نوار وظیفه سیستم خود کلیک کنید و در کادری که باز می‌شود کلمه‌ی «reset» را تایپ کنید. سپس در قسمت بالای کادر روی روی عبارت «Reset this PC» کلیک کنید.

۲. همچنین، می‌توانید روی کلید استارت «start» که نماد ویندوز در گوشه‌ی سمت چپ پایین قرار دارد، کلیک کنید. سپس روی نماد چرخ‌دنده و از صفحه‌ای که باز می‌شود روی آخرین گزینه که «Update & Security» است کلیک کنید و سپس از فهرستی که مشاهده می‌کنید گزینه‌ی «Recovery» را انتخاب کنید.

۳. عبارت « Get started» را انتخاب کنید.

۴. اکنون شما دو گزینه برای انتخاب دارید:

  • اگر گزینه‌ی «Keep my files» را انتخاب کنید، تمام برنامه‌ها و تنظیمات حذف می‌شوند اما پرونده‌هایی را که شما ذخیره کرده‌اید حذف نمی‌شوند.
این مطلب را هم ببینید
روتر Sila 5G ریزر با باتری قابل‌ شارژ رونمایی شد

اگر گزینه‌ی «Remove everything» را انتخاب کنید، تمام برنامه‌ها، تنظیمات و پرونده‌های شما و سیستم تماما پاک می‌شوند.

انتخاب با شما است: اگر سیستم شما دچار مشکل شده است، می‌توانید گزینه‌ی ‌اول را بزنید تا پرونده‌های شما محفوظ بمانند، اما اگر قصد دارید کامپیوتر‌تان را کلا به کسی بدهید یا بفروشید، بهتر است که گزینه‌ی دوم را انتخاب کنید.

۵. با توجه ‌به گزینه‌ای که انتخاب می‌کنید، پنجره‌ی بعدی ظاهر می‌شود. اگر «Keep my files» را انتخاب کنید، این گزینه برای تنظیمات استاندارد جهت بازگرداندن برنامه‌ها و تنظیمات همراه‌با سیستم کامپیوتر است.

انتخاب با شما است: اگر سیستم شما دچار مشکل شده است، می‌توانید گزینه‌ی ‌اول را بزنید تا پرونده‌های شما محفوظ بمانند، اما اگر قصد دارید کامپیوتر‌تان را کلا به کسی بدهید یا بفروشید، بهتر است که گزینه‌ی دوم را انتخاب کنید.

۵. باتوجه‌به گزینه‌ای که انتخاب می‌کنید، پنجره‌ی بعدی ظاهر می‌شود. اگر «Keep my files» را انتخاب کنید، این گزینه برای تنظیمات استاندارد جهت بازگرداندن برنامه‌ها و تنظیمات همراه‌با سیستم کامپیوتر است.

۶. اگر روی عبارت «Remove everything» و سپس در پنجره‌ی بعدی روی «Change settings» کلیک کنید، تمام برنامه‌ها، تنظیمات و فایل‌های شما پاک می‌شوند. استاندارد کار این است که فقط پرونده‌ها را حذف کنید که سریع‌تر انجام می‌شود. اگر کامپیوتر‌ی شما دارای مشکل است و عملکرد آن کند است، می‌خواهید آن را بفروشید یا به کسی بدهید یا قصد دارید به‌طور قطعی آن را به‌طور کامل پاک کنید، پاک کردن داده‌ها را روشن کنید. دراین‌صورت اجرای عملیات مدت زمان بیشتری به طول می‌انجامد، اما همه چیز به‌طور کامل پاک می‌شود. برای ادامه روی « confirm » (تأیید) کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
ارسال و دریافت فکس با کامپیوتر

۷. پس از انجام تنظیمات، روی « Next» کلیک کنید.

۸. تقریبا به پایان کار رسیده‌اید. پنجره‌ی بعدی که باز می‌شود «Ready to reset this PC» (آماده برای بازنشانی تنظیمات این کامپیوتر) است. اگر گزینه‌ی «Keep my files» را انتخاب کرده باشید، اکنون می‌توانید روی «List of apps to be removed» (فهرست برنامه‌هایی که بایدحدف شوند) کلیک کنید تا ببینید کدام برنامه‌ها را ممکن است لازم باشد جایگزین کنید؛ اما اگر شما اگر همه موارد را حذف کنید، این فهرست دردسترس نیست. به هرحال، روی «Reset to start the process» (روند شروع بازنشانی) کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *