ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش استفاده از ایموجی برای نام فایل در ویندوز 10

استفاده از ایموجی برای نام فایل در ویندوز 10استفاده از ایموجی برای نام فایل در ویندوز 10

امروزه ایموجی ها یکی از محبوب ترین بخش های دستگاههای هوشمند محسوب می شوند. در ویندوز 10 این قابلیت وجود دارد که می توانید از ایموجی ها برای نامگذاری فایل ها استفاده کنید. اگر می خواهید نحوه استفاده از ایموجی برای نام فایل در ویندوز 10 را یاد بگیرید این مطلب را از دست ندهید.

استفاده از ایموجی برای نام فایل در ویندوز 10

روش اول

برای باز شدن کیبورد ایموجی موجود در ویندوز ۱۰ دو راه وجود دارد؛ اولین روش استفاده از کلید ترکیبی « . + Win» که بلافاصله برای شما کیبورد مذکور را باز می‌کند. روش دوم به همین شکل است؛ اما به‌جای نقطه باید از کلید ؛ (نقطه ویرگول) استفاده کنید. برای اضافه کردن ایموجی به ‌نام یک فایل یا فولدر کافی است هنگامی که قصد انجام این کار را دارید، با استفاده از کلیدهای ترکیبی، کیبورد مد نظر را باز کنید. می‌توانید برای پیدا کردن ایموجی دلخواه خود آن را در میان دیگر شکلک‌ها جست‌وجو یا با نوشتن عبارت مشابه شکلک در بالای کیبورد آن را به‌راحتی پیدا کنید. برای مثال می‌توانید برای پیدا کردن ایموجی سگ، این کلمه را در نوار بالایی تایپ کنید تا شکلک مرتبط با آن نمایش داده شود. پس از پیدا کردن ایموجی مدنظر روی آن کلیک کنید یا دکمه اینتر را بزنید. به همین راحتی می‌توان به‌جای کلمات، از ایموجی در نام فایل‌ها و فولدرها استفاده کرد.

این مطلب را هم ببینید
جدیدترین روترهای دی لینک در CES 2020 رونمایی خواهند شد!

روش دوم

تمام این کارها به لطف وجود یونیکد (Unicode) است. یونیکد شامل کاراکترهایی برای همه سیستم‌های نوشتاری جهان از جمله مدرن و باستانی می‌شود. شکلک و نمادهای مختلف دیگر نیز در این دسته قرار می‌گیرند.

ایموجی‌ها در بخش‌های مختلف عموما به شکل رنگی دیده می‌شوند؛ اما هنگامی که از ایموجی در نام فایل یا فولدر استفاده می‌شود، این کاراکترها دیگر رنگی نیستند. کاربر پس از استفاده از ایموجی در نام فایل‎‌ها، با کاراکترهای سیاه و سفید روبه‌رو می‌شود؛ دقیقا مانند زمانی‌که آن‌ها را در نوت‌پد تایپ می‌کنیم.

به‌لطف یونیکد، هر برنامه‌ای با توانایی پشتیبانی از کاراکترهای استاندارد، می‌تواند از ایموجی‌های موجود در فونت‌های استاندارد نیز استفاده کند. استفاده از شکلک در نام فایل دقیقاً مانند استفاده از یک کاراکتر یا نماد از زبان دیگر است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل کند شدن فتوشاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *