آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

معرفی تجهیزات ضروری عکاسی از غذا

تجهیزات ضروری عکاسی از غذا

علاوه بر دانش عکاسی ، تجهیزات مهمترین چیز برای یک عکاس است و در زمینه های مختلف عکاسی تجهیزات میتوانند متفاوت باشند. اگر می خواهید در حوزه غذا و خوراکی فعالیت کنید ، در این مطلب می توانید تجهیزات ضروری عکاسی از غذا را بشناسید.

تجهیزات ضروری عکاسی از غذا را بشناسید

دوربین DSLR

یکی از سوالاتی که برای عکاس‌های تازه کار پیش می‌آید این است که بهترین تولیدکننده‌ی دوربین چه برندی است. اما سوال بهتر این است که کدام برند بهترین دوربین را برای شما تولید می‌کند. از آنجایی که همه‌ی ما با یکدیگر متفاوت هستیم باید حتما قبل از خرید دوربین آن را در دست بگیرید و برای مدت کمی از آن استفاده کنید. خود من از یک دوربین نیکون برای شروع استفاده می‌کردم و هنوز هم در حال استفاده از آن هستم.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین دوربین‌های نیکون در سال ۲۰۲۰

به نظر من سوال مهم‌تری که باید از خودتان بپرسید این است که به چه طریقی می‌خواهید از دوربین خودتان استفاده کنید. برای مثال در صورتی که می‌خواهید با حالت دستی عکاسی کنید، باید مطمئن شوید که استفاده از کلیدهای دوربین ساده است. اولین دوربین DSLRای که من خریدم یک قابلیت داشت که فقط از طریق منو می‌توانستم به آن دسترسی داشته باشم و به همین خاطر انجام تنظیمات دوربین با استفاده از آن خیلی سخت بود.

یک لنز خوب

لنزهای زوم می توانند انتخاب خوبی برای عکاسی از غذا باشند.

یک سه پایه با کیفیت

ممکن است با دیدن قیمت‌های سه پایه کمی تعجب کنید اما در نظر داشته باشید که یک سه پایه خوب چیزی است که مسئول نگه داری و جلوگیری از افتادن دوربین و لنز چند ده میلیون تومانی شما است. موضوعات مهمی که در زمان خرید سه پایه باید در نظر داشته باشید اول از همه این است که چه مقدار تجهیزاتی را قرار است نگه دارد. برای محاسبه‌ی این مقدار وزن دوربین، لنز و هر تجهیزات دیگری که قرار است روی سه پایه نصب کنید (مثل بازوی سه پایه و وزنه‌ی تعادل) را در نظر داشته باشید. اکنون وزن تمامی این موارد را با هم جمع کنید و مطمئن شوید که سه پایه شما توانایی تحمل این وزن را دارد.

این مطلب را هم ببینید
انتخاب لنز ماکرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *