آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش عکاسی از آثار هنری

عکاسی از آثار هنری

عکاسی از آثار هنری چالش های خاص خود را برای عکاسان به همراه دارد. در این نوع عکاسی نیاز است تا نکاتی رعایت شود که به حرفه ای بودن کار کمک زیادی خواهند کرد.

برای عکاسی از آثار هنری چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

نورپردازی

در تنظیم نور استاندارد برای عکاسی از هنر تخت از دو نور یکسان استفاده می‌شود. می‌توانید آنها را در دمای 45 درجه در هر طرف مقابل نقاشی قرار دهید. این دو نور باید از نظر وات یا خروجی با هم مطابقت داشته باشند و از مرکز اثر هنری فاصله یکسانی داشته باشند. این روش نورپردازی باعث شستشوی یکنواخت نور بدون سایه می‌شود. یک نور سایه‌های ایجاد شده توسط نور دیگر را لغو می‌کند.

تنظیماتی مانند این به یک اتاق کاملاً بزرگ احتیاج دارد تا چراغ ها را از آثار هنری دور کند. اگر آنها خیلی نزدیک باشند، ممکن است در لبه های نقاشی خود نور خیره کننده مشاهده کنید. سعی کنید چراغ ها را در فاصله دورتر قرار دهید تا براق شدن را کاهش دهید یا از لنز با فاصله کانونی طولانی‌تر (80 – 100 میلی متر) استفاده کنید. این کار دوربین را از سوژه دورتر می‌کند و به از بین بردن تابش خیره کننده کمک می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
تفاوت های فایل‌های RAW و DNG

صحنه را قبل از ثبت عکس آماده کنید

با آویختن هنر خود به دیواری با رنگ خنثی شروع کنید. سفید، خاکستری یا سیاه اغلب موثر است. از طرف دیگر، عکسبرداری در یک اتاق با دیوارهای رنگی روشن می‌تواند تعادل رنگ عکس شما را منحرف کند. قرار دادن هنر در جهت عمودی ، داشتن نور متعادل و یکنواخت در سراسر کار را آسان می‌کند، خصوصاً اگر منبع اصلی شما از یک طرف باشد. سپس می‌توانید برای دستیابی به جهت گیری صحیح، عکس خود را در مرحله ویرایش بچرخانید.

اگر اثر هنری یک سیم برای آویزان کردن داشت، آن را در ارتفاع راحتی آویزان کنید و صاف بودن آن را به دیوار بررسی کنید. در صورت لزوم از اسپیسرهای ساخته شده از مقوا یا فوم در پشت هر گوشه استفاده کنید. به این ترتیب، آثار هنری به موازات دیوار آویزان می‌شوند.

از یک سطح برای بررسی عمودی بودن هنر خود استفاده کنید. سپس دوربین خود را تنظیم کنید، بنابراین ارتفاع لنز با مرکز آثار هنری مطابقت دارد. یک نوار اندازه گیری تهیه کنید تا همه چیز را صاف نگه دارید،  یک سه پایه محکم برای عکس‌های واضح و مربع بندی دقیق آثار هنری ضروری است. برای از بین بردن تمام حرکات دوربین، از یک کابل، قفل آینه یا تایمر خودکار استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
دوربین دیجیتال کانن 750D / Kiss X8i به همراه لنز 18-55 میلی متر

برای ثبت دقیق رنگ‌ها از کارت خاکستری استفاده کنید

درج کارت سفید یا خاکستری در یکی از عکس‌های شما یک نقطه مرجع شناخته شده را به شما می‌دهد. می‌توانید از این مورد در ویرایشگر تصویر خود برای تمیز کردن رنگ‌های موجود استفاده کنید. اگر از «قطره چکان» برای خواندن نکات متنوع در ویرایشگر عکس خود استفاده می‌کنید، رنگ‌های خنثی دارای بازخوانی عددی برابر RGB هستند. به عنوان مثال ، سفید خالص 255 255 255 است. خاکستری میانه خنثی حدود 120 120 120 است در حالی که خاکستری بسیار تیره ممکن است 50 50 50 باشد.

با توجه به اینکه آنها نزدیک به همان مقدار هستند و نشان می‌دهد هیچ رنگی وجود ندارد. از نظر تئوری، وقتی رنگ‌های خنثی خنثی باشند، تن‌های دیگر نیز دقیق‌تر خواهند بود. از کل کارهای هنری عکس بگیرید و بررسی کنید که نوردهی صحیح است. بهترین راه برای این کار استفاده از هیستوگرام داخل دوربین است. معمولاً با فشار دادن نمایشگر در حالت بررسی، آن را نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *