بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی بازی Rabbids Coding

بازی Rabbids Coding

اگر به دنبال یک بازی جذاب و در عین حال سرگرم کننده برای کودکان بالای هفت سال خود هستید ، بازی Rabbids Coding گزینه مناسبی خواهد بود.

بازی Rabbids Coding

ماجرا از این قرار است: خرگوش‌های شیطان و بازیگوش به سفینه معلق شما در فضا حمله کرده‌اند و همه چیز را به هم ریخته‌اند. حالا شما باید با صبر و حوصله، با تکیه بر منطق و استراتژی و با آزمون و خطا، ‌آن‌ها را از سفینه بیرون انداخته و به دنیای خودشان بفرستید؛ مهارت‌هایی که تقریبا می‌شود گفت تمام چیزهای مورد نیاز برای برنامه‌نویس شدن هستند.

Rabbids Coding با این هدف آموزشی و برای کودکان طراحی شده تا بتوانند اصول مقدماتی برای برنامه‌نویس شدن در آینده را یاد بگیرند. در واقع چیزی که کودکان یاد می‌گیرند خود زبان برنامه‌نویسی نیست، بلکه «منطق» برنامه‌نویسی و برنامه‌نویس شدن است و یک تمرین ذهنی برای کشف علایق و استعدادها (که بزرگترها هم می‌توانند از آن لذت ببرند.)

Rabbids Coding گیم‌پلی مرحله‌ای دارد. به این صورت که شما باید با چند حرکت محدود و مثل یک بازی شطرنج، خرگوش‌ها را از گوشه و کنار سفینه جمع کنید و به دنیای خودشان بفرستید. نکته اینجاست که این حرکت‌ها را نمی‌توانید به طور همزمان انجام بدهید، بلکه باید مثل یک برنامه‌نویس تمام حرکات خرگوش را پیش‌بینی کرده و از همان اول مرحله برای تمام حرکات در طول مسیر کُد (بالا، پایین، چپ، راست، چرخش) بنویسید. هر چقدر حرکات کمتری انجام بدهید هم با امتیاز بیشتری مرحله را به پایان می‌برید. این تمام کاریست که در Rabbids Coding انجام خواهید داد.

این مطلب را هم ببینید
 بازی فیفا ۲۱

بازی با همین رویه شما را سرگرم و با خودش همراه می‌کند. گرافیک سه‌بعدی و خوش و رنگ لعابش به کنار، این که مراحل به مرور سخت‌تر و سخت‌تر می‌شوند هم دلایلی هستند که بتوانیم Rabbids Coding را یک بازی خوب و اشتیاق‌آور برای گیمرها بدانیم. چالش‌های شما در مراحل اولیه صرفا به رساندن خرگوش از نقطه A به نقطه B محدودند، ولی هر چه جلوتر می‌روید هم موانع بیشتری پیش رویتان قرار می‌گیرند و هم تعداد حرکاتی که باید پیش‌بینی کنید بیشتر و بیشتر می‌شوند.

خوشبختانه لول دیزاین به خوبی انجام گرفته و با روندی منطقی شروع به سخت شدن می‌کند، اما حیف و افسوس از این که صرفا تک‌نفره است و حالت رقابتی ندارد. در Rabbids Coding شما چیزی تحت عنوان های اسکور یا جدول رده‌بندی نمی‌بینید و از اول تا آخر می‌توانید به صورت کاملا آفلاین پیش بروید. این در حالیست که بازی پتانسیل بسیار خوبی برای Co-Op شدن دارد که ظاهرا یوبی‌سافت تمایلی نداشته که به آن بپردازد یا شاید هم این موضوع را به آپدیت‌های بعدی موکول کرده است.

این مطلب را هم ببینید
تاریخ انتشار بازی Gran Turismo 7 برای PS5 مشخص شد

Rabbids Coding می‌خواهد به کودکان از سنین کم آموزش بدهد که کدنویسی عشق و علاقه می‌خواهد، صبر بالا می‌طلبد، سرشار از آزمون و خطاست و لازمه‌اش منطق ریاضی و پیش‌بینی درست حرکات چند خط کدی است که می‌خواهند دنیای فردای ما را بسازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *