آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش عکاسی از مادران باردار

عکاسی از مادران باردار

دوران بارداری یکی از خاطره انگیز ترین دوران زندگی هر مادری به حساب می آید. در این دوران انتظاری شرین نهفته است که علارغم سختی ها و مشکلاتی که برای مادران بهمراه دارد آن را جزو بهترین دوران زندگی هر مادر قرار می دهد. در این بخش قصد داریم نکات مهم عکاسی از مادران باردار را به شما عزیزان آموزش دهیم.

نکات مهم عکاسی از مادران باردار

دوره زمانی مناسب برای عکاسی در بارداری

چه زمانی در دوران بارداری برای عکاسی مناسب است؟ برای اطمینان از اینکه بارداری در تصاویر کاملاً واضح و مشخص باشد، عکاسی از بارداری نیز باید در هفته‌های آخر صورت گیرد. در غیر این صورت، هدف عکاسی مبهم می‌شود. شروع سه‌ماهه سوم بارداری، قبل از هفته 35‌ام، بهترین زمان عکاسی از بارداری خواهد بود. برای اطمینان از اینکه زایمان پیش از موعد رخ نمی‌دهد، با مادر صحبت کنید و از شرایط سلامتی او جویا شوید.

مکان مناسب برای عکاسی در بارداری

وقتی صحبت از موقعیت می‌شود، انتخاب‌ها سر به فلک می‌کشند. می‌توانید در فضای باز و در یک زمینه خالی عکاسی کنید، یا پایین‌شهر را انتخاب نمایید. حتی والدین می‌توانند برای ایجاد حس صمیمانه‌تر در عکس خود، منزل خود را به عنوان یک موقعیت مطلوب انتخاب کنند. فقط به خاطر داشته باشید که مادران باردار انرژی زیادی برای عکاسی‌های طولانی ندارند. بنابراین در عکاسی از بارداری از موقعیت‌هایی که نیازمند قدم ‌زدن‌های طولانی یا پله هستند، خودداری کنید. از سوی دیگر ممکن است مشتری برای عکس خود مکان خاصی را مد نظر داشته باشد، بنابراین در مرحله اول از خود مشتری سؤال کنید.

این مطلب را هم ببینید
تفاوت های فایل‌های RAW و DNG

ساعت مناسب برای عکاسی در بارداری

بر اساس فصلی که در آن هستید، ‌ ساعت عکاسی از بارداری را مشخص کنید. از ساعت‌های خیلی گرم یا خیلی سرد اجتناب کنید. باید مطمئن شوید که مادرِ آینده در شرایط مطلوب و آرام‌بخشی قراردارد. سه‌ماه سوم بارداری به اندازه کافی دوران سختی برای مادران است. با مادر مشورت کنید تا از زمانی‌هایی که او تمایلی به عکاسی ندارد، مانند حالت تهوع صبحگاهی، مطلع شوید. جلسه عکاسی از بارداری باید برای مادر طاقت‌فرسا نباشد.

ژست ‌های عکاسی از بارداری

با حفظ ظرافت، در عکاسی از بارداری تمرکز برروی شکم قرار می‌گیرد. مادران باردار ظاهر متفاوتی با هم دارند. برخی از مادران تنها شکم بزرگی دارند، در حالی که سایرین ممکن است در قسمت‌های دیگر بدن نیز کمی چاق‌تر به‌نظر برسند. عکس را از زاویه و با ژستی تهیه کنید که وقتی مادر آن را دید احساس بدی پیدا نکند.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید دوربین فیلمبرداری

اغلب اوقات حالت ایستاده در عکاسی از بارداری ایده‌آل به نظر می‌رسد. چرخش جانبی کمی توسط مادر می‌تواند اندازه و شکل شکم او را به‌ خوبی نشان دهد. حالت نشسته برای مادر ممکن است خیلی راحت نباشد، بنابراین تا حد ممکن این ژست را کمتر کنید. وقتی در منزل مشتری عکاسی می‌کنید، کارتان راحت‌تر پیش می‌رود، تخت‌خواب والدین یا حتی اتاق کودک می‌تواند پس‌زمینه زیبایی باشد.

لباس مناسب برای عکاسی در بارداری

لباسی که هنگام عکاسی از بارداری باید استفاده شود، نه خیلی پوشیده و نه خیلی باز انتخاب می‌شود. در عکس‌هایی که در این شرایط تهیه می‌شوند اغلب شکم و پاهای مادر دیده می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *