عکاسی با موبایل, عکاسی و فیلم برداری

آموزش عکاسی با دوربین آیفون

عکاسی با دوربین آیفون

دوربین های آیفون معمولا از کفیت و امکانات بالایی برخوردار هستند. هرکسی می‌­تواند یک آیفون را بردارد و عکس بگیرد، اما ایجاد یک تصویر واقعاً عالی، نیاز به یک عکاس با مهارت بیشتر دارد. اما در صورتی که نکات مهم عکاسی با دوربین آیفون را بدانید ، می توانید بصورت حرفه ای این کار را انجام دهید.

نکات مهم عکاسی با دوربین آیفون

برای دسترسی راحت به دوربین آیفون سوایپ کنید

شما هرگز نمی‌دانید چه زمانی با یک چیز سریع برخورد می‌کنید که نیاز به واکنش سریع برای ثبت آن صحنه دارید ولی همیشه مجبورید قفل گوشی خود را باز کنید تا بتوانید به برنامه دوربین دسترسی پیدا کنید. به تنظیمات آیفون خود رفته و مطمئن شوید که می‌توانید تنها با سوایپ به راست یا چپ زمانی که گوشی قفل است به برنامه دوربین دسترسی پیدا کنید.

برای گسترش پرسپکتیو خود از یک مونوپاد استفاده کنید

گوشی‌های هوشمند تا حدود زیادی دلیل علاقه مردم به عکاسی سلفی هستند. ما دیگر نیازی نداریم تا از یک غریبه بخواهم از ما در مقابل پس زمینه فوق‌العاده عکاسی کند. نکته فوق‌العاده در مورد مونوپاد این است که شما محدود به اندازه بازوهایتان نیستید. یک مونوپاد به شما اجازه ثبت پرسپکتیو گسترده‌تر را می‌دهد. این ویژگی فقط محدد به عکاسی سلفی نمی‌شود. اگر مونوپاد شما پایه داشته باشد می‌توانید از آن به عنوان سه پایه نیز استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
عکاسی سیاه و سفید از طبیعت

از ویژگی تایمر استفاده کنید

از تایمر برای ثبت حالات متفاوت از سلفی یا هر صحنه دیگری که فکر می‌کنید مهم است استفاده کنید. این تایمر می‌تواند از 3 تا 10 ثانیه تنظیم شود. این زمان بستگی به ترجیح شما دارد. 3 ثانیه زمان زیادی نیست اما زمانی که می‎‌خواهید بدون لمس کردن دکمه شاتر عکاسی کنید، کار آمد است. ویژگی 10 ثانیه اگر می‌خواهید دکمه شاتر را فشار دهید و زمان کافی برای رفتن به مقابل آیفون را داشته باشید، مناسب است.

از فلاش در سایه استفاده کنید

اضافه کردن فلاش به سوژه شما در برخی از موقعیت‌ها می‌تواند کاربردی باشد. فلاش آیفون زیاد قوی نیست، بنابراین کاربرد آن تنها محدود به چند قدم است. در خورشید درخشان، فلاش خیلی خوب عمل نمی‌کند، اما در سایه‌ها داستان جور دیگری است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی از آثار هنری

از قابلیت «View on Map» برای تنظیم مکان استفاده کنید

تا به حال پیش آمده یک عکس را ثبت کنید و بعداً برایتان سوال باشد که کجا این عکس را ثبت کرده‌اید؟ برای من بارها اتفاق افتاده است. اما آیفون یک قابلیت به نام View on Map دارد. که کارکردن با آن نسبتاً آسان است. Camera Roll را باز کرده و تصویری که برایتان سوال است کجا ثبت شده را پیدا کنید. وقتی آن را باز کردید، از پایین صفحه را به بالا بکشید تا نقشه به همراه مکان نمایش داده شود.

افزودن مکان به عکاسی با آیفون شما می‌تواند به شما در تقویت حضور رسانه‌های اجتماعی نیز کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *