تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

لپ تاپ ThinkPad X1 Fold لنوو با عنوان اولین لپ‌تاپ تاشوی جهان معرفی شد

لپ تاپ ThinkPad X1 Fold لنوو

لنوو یک شرکت تکنولوژی چند ملیتی چینی است که دفاتر اصلی آن در پکن چین و کارولینای شمالی آمریکا واقع شده است. این شرکت در زمینه‌ی طراحی، تولید و توسعه‌ی لپ تاپ ، تبلت ، گوشی هوشمند، سرور و تلویزیون‌های هوشمند فعالیت می‌کند. لپ تاپ ThinkPad X1 Fold لنوو محصول جدیدی از این کمپانی می باشد که به تازگی رونمایی شده و عنوان اولین لپ‌تاپ تاشوی جهان را به خود اختصاص داده است.

لپ تاپ ThinkPad X1 Fold لنوو

ایده‌ی گوشی‌های تاشو این است که کاربر را از خرید یک تبلت جداگانه بی‌نیاز کند و کاربر بتواند به آسانی تبلت خود را در جیب جای دهد. ایده‌ی لپ‌تاپ تاشو نیز مانند ایده‌ی گوشی است اما یک سطح بالاتر؛ لپ‌تاپ تاشو به کاربر اجازه می‌دهد در حالت باز از دستگاه خود به‌عنوان یک تبلت با صفحه نمایش 13.3 اینچی استفاده کند و همچنین در صورت نیاز با قرار دادن دستگاه در زاویه 90 درجه می‌توان با آن مانند یک لپ‌تاپ معمولی رفتار کرد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل فایل FLAC به MP3

این لپ‌تاپ برای استفاده در حالت‌های مختلفی طراحی شده است. برای مثال می‌توان با قاب نگهدارنده‌ی آن از این لپ‌تاپ به‌عنوان یک نوت‌بوک 13.3 اینچی به‌همراه یک کیبورد جداشونده استفاده کرد یا می‌شود ThinkPad X1 Fold را در زاویه‌ی 90 درجه قرار داده و از آن مانند یک لپ‌تاپ کوچک با نمایشگر 9.6 اینچی استفاده کرد.

نکته‌ی بسیار جذاب این لپ‌تاپ تاشو در اصل همان قابلیت حمل‌پذیری بالای آن است؛ با تا کردن ThinkPad X1 Fold می‌توان آن را به‌راحتی در کیف خود قرار داده و با خود حمل کرد. یک نمونه‌ی آزمایشی از این لپ‌تاپ در نمایشگاه CES امسال رونمایی شد که در ویدیوی زیر ویژگی‌های منحصر بفرد آن را می‌بینید.

لپ تاپ جدید لنوو دارای پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل بوده و از 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی و 8 گیگابایت حافظه رم پرسرعت LPDDR4X بهره می‌برد. این لپ‌تاپ همچنین به 2 پورت USB Type-C، یک جایگاه سیم‌کارت و یک باتری 50 وات‌ساعتی مجهز است. شارژر آن نیز یک آداپتور 65 واتی بوده و توسط یک پورت USB-C شارژر می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل عدم دسترسی به درایو در ویندوز

پیش‌فروش لپ‌تاپ ThinkPad X1 Fold از همین حالا با قیمت 2499 دلار آغاز شده، اما متاسفانه لنوو هنوز زمان عرضه‌ی محصول تاشوی خود را اعلام نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *