آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش عکاسی در هوای بد

عکاسی در هوای بد

یکی از چالش های سخت در حرفه عکاسی ، عکاسی در هوای بد است. اغلب افراد در زمانی که هوا مناسب است می‌توانند تصاویر منظره بسیار خوبی ثبت کنند اما هنگامی شرایط جوی نامساعد باشد گرفتن عکس های خوب و باکیفیت قطعا دشوار خواهد بود. در ادامه به چند نکته مهم برای عکاسی در شرایط آب و هوایی نامناسب اشاره خواهیم کرد.

نکات مهم برای عکاسی در هوای بد

از باران استقبال کنید اما از دوربین خود نیز محافظت کنید

قبل از استفاده از دوربین در هوای بارانی باید برای آن کاور مناسب انتخاب کنید. بیشتر فروشگاه‌های دوربین، کاورهای بارانی ارزان قیمتی می‌فروشند که تنها چند دلار هزینه دارد و استفاده از یک پانچو باعث می‌شود کیف و دوربین شما خیس نشود. این وسایل برای عکاسی در باران بهترین گزینه است و در این زمان به بهترین دوست شما تبدیل می‌شوند. در مکان‌هایی که باران زیاد است Op / Tech USA  پیشنهاد می‌شود، زیرا استفاده از آن آسان و همچنین پرکاربرد است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین دوربین های مبتدی نیکون

برای خود سرپناهی پیدا کنید که بتوانید در آنجا عکاسی کنید

بیشتر افراد قدم زدن در هوای بارانی را دوست دارند و برای آنها لذت بخش است. اما اگر می‌خواهید در این هوا عکاسی کنید و دوربین گران قیمت دارید بهتر است ریسک نکنید و در بیرون به سر نبرید. در این زمان بهترین مکان‌ها برای عکاسی موزه‌ها، مغازه‌ها، رستوران‌ها و بناهای تاریخی است. همچنین برای عکاسی از فضای بیرون می‌توانید در داخل ماشین از فضای بیرون عکاسی بدون هیچ آسیبی عکاسی کنید.

زمان مناسب

هزاران عکس از خانه اپرای سیدنی در هنگام غروب و طلوع آفتاب وجود دارد، اما همه آنها به اندازه کافی زیبا و خارق العاده نیستند. عکس‌های محدودی از نور ساعت جادویی کامل وجود دارد، که تمام آن‌ها در هوای نامطلوب گرفته شده است. در نتیجه عکاسی در هوای بد می‌تواند در برخی مواقع مفید واقع شود و عکس‌های بی نظیری را رقم بزند. آب‌وهوای طوفانی باعث می‌شود آسمان نمایشی، فوتوژنیک و پر از رنگ و بافت شود.

این مطلب را هم ببینید
کنتراست تصویر در عکاسی چیست؟

نگاه کردن به پایین

یکی از موارد مهمی که باران ایجاد می‌کند، گودال و بازتاب تصاویر است. هر کسی در این هنگام برای رسیدن به مقصد عجله دارد و سریع قدم برمی‌دارد. به عنوان یک عکاس، به جای اینکه به اطرافیان خود نگاه کنید، بهتر است به استخرها و خیابان‌ها نگاه کنید. اغلب در زمان مناسب می‌توانید یک بازتاب منحصر به فردی را ثبت کنید و در بعضی اوقات با عکاسی در هوای بد می‌توانید یک داستان را روایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *